15 jul. 2011

Crónica do Curso de TCpDH 2011 (II)

SEGUNDA FIN DE SEMANA

A perspectiva de xénero na cooperación (Vanessa Míguez)

  • Foi un tema que me tocou moi de preto e sobre o que apenas me sentira afectada, pois como estudante nunca me sentín en segundo plano por ser muller, aínda que si posiblemente máis nun ámbito familiar/social.
  • Gustoume saber que o feminismo promove a igualdade e non a superioridade da muller e impresionoume bastante o panorama exposto sobre a situación de vulnerabilidade da muller no mundo en moitos máis ámbitos dos que nunca soubera.


O papel da agricultura no desenvolvemento no Sur (Francisco Solano)

  • Hai que estar informados do que consumimos e a partires de aí tomar unha decisión ética.
  • Nun momento como o actual, no que a crise económica nos brindou a posibilidade de pensar que tipo de desenvolvemento queremos, falar de soberanía alimentaria é fundamental.

O modelo actual de desenvolvemento e a pobreza (Manuel González)

  • Os beneficios da globalización son asimétricos, e os países que ao longo da súa historia seguiron estratexias propias tiveron máis éxito.


A comunicación como ferramenta no desenvolvemento (Alba Miranda)

  • Idea errónea de que cantos máis datos saibamos máis informados estamos.
  • É tan importante o que se conte como o que se escolle non contar.
  • Vemos o mundo como nos ensinaron a velo, e agora é cousa nosa cambiar a perspectiva.

A educación para o desenvolvemento: EpD (Francisco Vallverdú)

  • Quédome cun concepto: Estados Unidos é un país desenvolvido e subdesenvolvente.
  • O plantexarse outro mundo ten que nacer da base da indignación cara o que vemos neste.


O modelo enerxético actual e alternativas (Antón Román)

  • Os países canto máis avanzados, menos enerxía precisan para crear riqueza.


O concepto de Tecnoloxías apropiadas (José Manuel Vázquez)

  • A “tecnoloxía apropiada” debe ser sostible, adaptable ao medio e respetuosa co ser humano. As nosas tecnoloxías non son necesariamente aplicables ao resto de culturas. Cada cultura necesita as súas propias tecnoloxías.
  • As culturas sempre consideran as súas tecnoloxías como as mellores. Intentamos realizar as nosas utopías nos sitios onde axudamos.
  • O etnocidio: a xente é respetada, pero morre a súa cultura.
  • As tecnoloxías segundo como se empreguen poden servir para o desenvolvemento ou o subdesenvolvemento humano.

Diñeiro, banca e economía, unha cuestión ética? (Natalia Fernández)

  • Moitas veces o erro da cooperación en materia económica non está na indiferenza, senón máis ben na inconsciencia.
  • Debemos recuperar o noso título de cidadáns. Non somos consumidores senón persoas.


Novas perspectivas do desenvolvemento humano nas comunidades indíxenas de América Latina (Germán Vargas)

  • “A miña individualidade ten sentido dentro do colectivo, senón estou condeada a falecer”.


Ferramentas na cooperación. Os proxectos (Dinorah Batallán, Pepe Vara, Roberto Roget)

  • Erradicar o mal é máis importante que facer o ben.

A avaliación (Helena, José Ríos, Carmiña)

  • Ningún acto sen avaliar é un acto completo.

No hay comentarios: