15 abr. 2015

Debates ESFeiros: "A hora galega"

Participante 1:

Galicia é o lugar de Europa con maior desfase respecto ao seu fuso horario. Hai 2 horas e media entre o noso reloxo e o sol: http://emosqueira.com/2009/10/25/los-gallegos-y-nuestra-zona-horaria/
De feito, o resto de España e Francia tamén arrastran un pequeno desfase desde a expansión alemana na II Guerra Mundial: http://www.victorsoriano.net/?p=1803
En 2006 o Parlamento galego debatía a petición ecoloxista de adoptar a hora media de Greenwich (GMT+0) como medida de aforro e eficiencia enerxética, emparellando os ciclos día-noite e actividade-descanso: http://www.elcorreogallego.es/portada/ecg/culebron-hora-gallega-anima-puente/idNoticia-111996/
Despois de negar a proposta para Galicia por motivos políticos, o ano pasado o Congreso estudouna para toda España: http://www.eldiario.es/galicia/hora-Galicia-ahora-toda-Espana_0_179882781.html
Que opinades?
Notades o desfase horario?
Tendes que prender as luces pola mañá?
Ter a mesma hora que Portugal é bo ou malo?

Participante 2:

Vou estar dacordo con todo menos coa primeira afirmación, porque realmente depende da época do ano :) Para apoiar isto último teño este sesudo enlace, do gusto dos que gustan dos mapas: http://politikon.es/2014/10/09/por-que-la-hora-de-berlin-triunfa-en-europa-occidental/
É un intento de explicar por que o teórico desfase solar de España e de Galicia en particular ten perdurado tanto tempo despois do cambio de hai 70 anos.
Tamén podedes pasar por calquera páxina que teña as horas do mencer e do solpor de cidades (por exemplo eltiempo.es) e mirar a ver como andamos hoxe de diferencias horarias. Por exemplo, mañá mesmo entre Vigo e Barcelona haberá un desfase de 45 min aproximadamente. E entre Vigo e Berín unha hora e media. Ah, pero entre Vigo e Málaga a penas 15-20 minutos...
E xa a miña opinión persoal, eu deixaría os horarios tal como están agora, porque non están tan mal e non creo que pague a pena meterse a cambialos. Eu prendo as luces cando esperto, e non as apago ata que xa estou entrando na oficina (si, son o único da oficina que pensa en apagalas cando sae o sol...), e se cambiamos a hora apagarei as luces da oficina unha hora máis tarde... pero terei máis luz ata a hora de cear. Iso en Burgos. En Galicia poderíase pensar en ter a hora de Londres, porque coincide ben coas horas do mencer e solpor dalá, millor que con Lisboa. Pero a meirande relación de Galicia é co resto de España, así que tampouco creo que pague a pena facer o cambio.
Apertas!

Participante 3:

Ola, non teño aínda unha opinión ben definida sobre o desfase horario de Galicia ou incluso de España, pero aínda que non está directamente relacionado si que non estou dacordo con dúas cousas:
-O cambio horario en outono e primavera porque me parece ir contranatura e a nosa bioloxía e, os supostos aforros están tamén cuestionados.
-Xestionar os horarios laborais doutro xeito para favorecer a conciliación laboral e familiar, de feito tal e como decía Participante 1, xa se debatira no congreso de adaptar os horarios ao "estilo británico". E unha das accións foi cambiar o prime time de TVE... algo é algo jajaja bicos.

Participante 4:

De acuerdo con Participante 2 en que el desfase depende de la época del año. El desfase al que se refiere Participante 1 (2,5 h) es durante el horario de verano. Hasta que se adelante la hora, el desfase es de aprox 1,5 horas, dependiendo de la Longitud del lugar de Galicia. Por ejemplo en Ribadeo es de 1h 28 m, y en Finisterre de 1h y 37m. En horario de verano 1h más.
Alguna aclaración:
Cada 15º de longitud suponen 1h (360º/24h), que es lo que miden los husos horarios. El huso horario en el que está la mayoría de España es el 0, el de Greenwich, que va desde 7º 30' de longitud E a 7º30' de longitud W. La mayor parte de Galicia está en el huso horario siguiente GMT -1, pero no toda, Ribadeo por ejemplo, con sus 7º2'27''W esta en el mismo huso que el resto de España.
En España, además tenemos la hora oficial, adelantada 1h en invierno. Correspondería GMT y tenemos GMT+1. Y en verano GMT+2. A lo que hay que sumar la media hora por diferencia de longitud con el meridiano 0. A la mayoría de Galicia le correspondería GMT-1, pero en ese caso llevaríamos casi media hora de adelanto con el sol. Tendríamos un desfase medio de unos 27 minutos de retraso con respecto al horario solar.
A pesar de todo lo dicho, yo creo que sería absurdo plantearse el tener la hora oficial del uso horario que corresponde a la mayoía de Galicia, el que tienen Portugal o Canarias.
Una cosa Participante 2, la referencia para el desfase se debe tomar en relación a la meridiana, al mediodía, al paso del sol por el meridiano del lugar, no a las horas de la salida o la puesta de sol, que además de con la longitud varían con la latitud, que no tiene nada que ver con el huso horario, y que también varían a lo largo del año, varían más cuanto más alta sea la latitud, tanto norte como sur, cuanto mayor sea la separación del ecuador. 2 lugares con distinta latitud varían la diferencia de horas del orto y del ocaso a lo largo del año. En cambio 2 lugares con diferente longitud mantienen constante la diferencia de tiempo del paso del sol por cada uno de los lugares (el mediodía), sea cual sea su latitud.
Por todo lo dicho, yo creo que sería bueno que se suspendiese el cambio de hora del verano (por no incrementar el desfase y por el perjuicio que causan en los bioritmos), y se debía mantener todo el año la hora del invierno. 2, 5 horas de desfase son demasiado, incluso aunque sean 2 como en Levante.
También podría plantearse el adaptar la hora oficial de la península al huso horario que corresponde, eliminando incluso la hora de adelanto permanente. Pero creo que eso no sería muy necesario, porque ya tenemos nuestros horarios adaptados a ese desfase horario y se hace todo a una hora de reloj más tardía que en otros lugares, con lo que más o menos coincide con la misma hora solar.
Lo que si tengo claro es que por ese exceso de adelanto horario medio de 3 minutos de Galicia con respecto al limite del huso horario en el que nos han metido, no merecería la pena tener una hora distinta de la del resto de la España peninsular.
Saludos.

1 comentario:

Roberto R. dijo...

Interesantes informacións. E as opinións que vexo que máis se repiten son: 1, hai que mellorar a conciliación laboral e familiar no horario que sexa; 2, a alteración de bio-ritmos do cambio de hora non se compensa co aforro enerxético; 3, é mellor que a hora galega se corresponda coa do resto do Estado.