Este era o título da formación que impartiu Xacobe A. Fernández, psicólogo e socio de ESF Galicia, o pasado 8 de marzo na Xuntanza, a do XX Aniversario. A
través da contestación a varias preguntas en forma de text fomos desfiando os
contidos da formación.
Coñecer
Partimos
da frase “ o mapa non é o territorio” para analizar as teorías
do Positivismo
e do Construtivismo.
Discutimos se as ONGD sufrimos o efecto
do falso consenso, segundo o cal
tendemos a pensar que os demais se comportarían igual que nos nas
mesmas circunstancias ou , pola contra, temos o sesgo
da falsa peculiaridad,
tendencia a considerarnos como únicos. Tamén disertamos sobre os
grupos, a teoría das atribucións e sesgos para explicar tanto o
comportamento das persoas e os acontecementos segundo sexamos actor
ou observador. Relacionado con esta teoría vimos conceptos como a
relevancia hedónica ou a hipótesis do mundo xusto. Aprendemos que
ser idiota é peor que ser imbecil e que os estereotipos son
imprescindibles, ainda que haxa que afinalos, xa que nos aforran moito traballo.
Motivar
Todas as persoas necesitamos un obxectivo pero é
necesario que estea dentro das nosas expectativas, é dicir que se
vexa que se pode conseguir. Analizamos as nosas motivacións ca
teoría da pirámide de Maslow. Tamén reflexionamos que para
conseguir persoas voluntarias motivadas os obxectivos da organización
deben ir en consonancia cos da persoa e como a vertebración é
cientificamente necesaria!!!
Xacobe falounos do efecto pigmalión e como tamén
a autoestima e o seu reforzo inflúe na motivación. Tamén
nos explicou o Modelo da Acción Planificada para predecir que
unha atitude se convirta en acción e da disonancia cognitiva
como fonte de motivación para a busca da coherencia interna das
actitudes e ideas, é dicir, como buscamos encaixar nos nosos
esquemas.
Escoitar
Reflexionamos a través de exercicios prácticos cómo
realizar unha escoita activa. Vimos que cousas que fan non
sentir escoitados (disfuncional) tal como dar solucións,
certas frases feitas, pedir ou dar información, etc E que cousas
funcionais como mostrar interes, silencio, facer un resumo do
escoitado, erepetir o positivo, etc.
Persuasión
Explicáronse someramente técnicas concretas e como se usan na vida cotiá.
Persuasión
Explicáronse someramente técnicas concretas e como se usan na vida cotiá.
Avaliación da formación:
Unha vez analizadas as enquisas de avaliación, pódese concluir que en xeral a formación obtivo un alto
grado de satisfacción cunha puntuación xeral de máis de 4 puntos sobre 5. Cabe destacar que a maior puntuación obtívose na
parte da exposición do formador así como esforzo por favorecer un clima idóneo de
aprendizaxe e participación. Pola contra as puntuacións minimas acadáronse na
cuestión do manexo do tempo así como a combinación dos contidos
teóricos e prácticos, quizais este último punto vaia en sintonía
co comentario que nos deixou unha das persoas participantes “Sería necesario aterrar os contidos máis no día a
día de ESF, aproveitaríase maís a formación.” A parte máis
puntuada tamén se reflexa no outro comentario aportado por unha das
persoas asistentes “Moi
divertido. Moi ben compaxinada a exposición coas preguntas”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario