Son tres proxectos que se propoñen con moita ilusión:
-Agro-Honduras en 10 comunidades de la Quebrada (río) Gallardo, en Namasigue, Golfo de Fonseca, con compoñentes de diversificación productiva, soberanía alimentaria e sensibilización ambiental, con CODDEFFAGOLF como socio en terreno.
-Auga-Honduras, abastecemento e saneamento da comunidade San José de las Conchas, Marcovia (tamén no Golfo de Fonseca) co CartoLab como socio acá e a Alcaldía de Marcovia como socio en terreno.
- Promoción da Tecnoloxía para o Desenvolvemento Humano en Galicia, con Arquitectos Sen Fronteiras como socios.
Moitas felicidades a todos os que participástedes, aínda que fora un pouquiño!! E sobre todo MOITO ÁNIMO para seguir facendo estas cousas que imaxinamos entre todos, en Galicia e en Honduras, para que Il Mondo sexa cada vez mellor!!
Agora a esperar os resultados, pero xa só o proceso paga a pena (por certo, foi a primeira vez que puidemos entregar todo empregando formatos estándar e software non privativo!).
31 ene 2011
28 ene 2011
Auga e saneamento como dereito humano ONU, declaración en galego
Aquí o deixamos, aínda que xa é de 2010!
25 ene 2011
Redadas ilegais na crise (dos dereitos humanos)
Estes días está de actualidade o tema das redadas ilegais que se están levando a cabo no conxunto do estado español e que son anticonstitucionais. O ministro de interior négao e alega que que éstas foron executadas en operativos antiterrotistas o en controis de tráfico, nembargantes, o portavoz do sindicato policial afirma todo o contrario.
Aí tedes unhas noviñas para que opinedes...
O estado español non aplica os protocolos para averiguar a idade dos/as menores inmigrantes que en moitos casos son repatriados violando os dereitos do/a neno/a. Esta nova fai alusión a un informe da ONU:
E tamén na Coruña está a acontecer...
Estase a realizar reunións períodicas onde os/as migrantes e diversas asociacións se agrupan para loitar contra estas medidas que atentan contra os dereitos humanos, xa que tememos que estas medidas racistas e censoras que atacan sempre aos máis débiles non acaban nada máis que comezar. Está nas nosas mans, das organización de desenvolvemento e de acción social apoiar estas propostas para evitar que unha vez máis o parrulo o paguen os/as mesmos/as.
24 ene 2011
DEBATE SOBRE A FOLGA XERAL EN GALICIA
Hai unha convocatoria de folga xeral en galicia para o 27 de xaneiro:
http://www.galizacig.com/avantar/novas/14-1-2011/a-cig-presenta-na-consellaria-de-traballo-a-convocatoria-de-folga-xeral-do-27-x
Estase a debatir sobre a postura de ESF Galicia ante ela, abaixo podedes ver algunhas opinións que foron saíndo. E vós, que opinades??
-------------------
PARTICIPANTE 1
Hai un crecente debate sobre que en que ámbitos da sociedade debe ESF ter opinión/discurso. Eu coido que habería que apoiar a folga, pero é a miña humilde opinión.
-------------------
PARTICIPANTE 2
Las huelgas son una medida de presión social de los trabajadores en la negociación de sus condiciones laborales. Que ESF la secunde no le veo demasiado sentido, ya que no tengo muy claro lo que significa secundar la huelga en el caso de una ONG. Si por secundar entendemos apoyar las reivindicaciones de los sindicatos, en ese caso yo no metería a ESF en ese circo, ya que son posicionamientos que no hemos discutido previamente y tampoco consigo ver el objetivo que perseguiríamos secundándola.
Creo que en nuestra comunicación hay siempre que tener presente una relación entre los mensajes propios que transmitimos a la sociedad y los que no son nuestros pero los apoyamos. En mi opinión la relación deberia ser al menos 80% / 20%. Porque no solo importa lo que decimos sino cómo lo decimos y cuantas veces lo hacemos. Si no, perderemos personalidad y credibilidad. Si elaboramos pocos discursos y pocos mensajes propios, es preferible que los ajenos sean más escasos aún.
-------------------
PARTICIPANTE 3
Eu son da mesma opinión que a persoa PARTICIPANTE 1: debiase de secundala folga. [...] referiame a apoiala cada un a secundara ou non no seu posto de traballo ...non son reivindicacións sindicais ..xogase un modelo de sociedade ..,unha que lle fai xogo ao gran capital bancario en decrimento dos servicios públicos e outra que defende dereitos adquiridos o longo da Historia ..As ONGs tamen tenhen traballadores ,os cales veranse afectados nun futuro polo recorte de prestacions sociais
--------------------
PARTICIPANTE 4
Ten razón a persoa Participante 2 en que hai que coidar a personalidade e a credibilidade á hora de apoiar causas. Pero no fondo desta cuestión concordo co que acaba de escribir a persoa Participante 3.
Pola miña parte apoio as persoas contratadas de ESF se queren secundar a folga.
Por outra parte as compañeiras do Foro Galego de Inmigración súmanse de maneira oficial: http://forogi.wordpress.com/2011/01/20/o-foro-galego-de-inmigracion-rexeita-a-reforma-das-pensions-e-sumase-a-folga-xeral-do-27x/
Non sei se o fai algunha ONGD máis.
--------------------
PARTICIPANTE 5
Eu concordo un pouco con todos, así que nada claro. Por principio, se ESF non ten unha postura definida sobre a reforma das pensións (que é o que se trata, non?) e se non se debate a tempo para sacar algo consensuado e pensado pois de forma oficial estou coa persoa Participante 2. Logo o de apoiala xa é cuestión de cadaquén, en principio na lista (de correo de ESF) non está vetado que alguén que crea que é positivo anime aos demais a ir, pero insisto, como traballadoras, non como voluntarios/socios de ESF.
--------------------
PARTICIPANTE 6
Eu estou dacordo co exposto coa persoa Participante 2, creo que non temos unha postura acerca disto e polo tanto sería algo apresurado posicionarse. Por outra parte, entendo que se o facemos sería a favor ou en contra da oportunidade da folga, pero iso non implica que o persoal contratado de ESF a faga. Como asociación por suposto que recoñecemos o dereito dos traballadores á folga, pero tamén a súa liberdade de exercelo ou non.
--------------------
PARTICIPANTE 7
Eu estou dacordo coas persoas Participantes 5 e 6.
Por outra banda coido que non damos abasto a ter posturas en todo, pero sí se pode debatir de todo e transmitir ese debate interno á sociedade (xa que ESF é unha "mostra da sociedade"), co que ademais se transmite un valor de ESF que é o propio pensamento crítico cristalizado nese debate.
Respecto á delegar posturas ou que o noso nome apareza apoiando esas posturas por estar en redes, xa ocorreu coa Coordinadora Estatal de ONGD na anterior folga xeral, a coordinadora a apoiou (e polo tanto "subsidiariamente" ou máis ben "por defecto" ESF Galicia tamén a apoiou, aínda que non activamente e con discurso propio), e tamén pode pasarnos na Federación trala aprobación da moción na cósmica de 2010.
------------------
CONTINÚA TÍ!!!
http://www.galizacig.com/avantar/novas/14-1-2011/a-cig-presenta-na-consellaria-de-traballo-a-convocatoria-de-folga-xeral-do-27-x
Estase a debatir sobre a postura de ESF Galicia ante ela, abaixo podedes ver algunhas opinións que foron saíndo. E vós, que opinades??
-------------------
PARTICIPANTE 1
Hai un crecente debate sobre que en que ámbitos da sociedade debe ESF ter opinión/discurso. Eu coido que habería que apoiar a folga, pero é a miña humilde opinión.
-------------------
PARTICIPANTE 2
Las huelgas son una medida de presión social de los trabajadores en la negociación de sus condiciones laborales. Que ESF la secunde no le veo demasiado sentido, ya que no tengo muy claro lo que significa secundar la huelga en el caso de una ONG. Si por secundar entendemos apoyar las reivindicaciones de los sindicatos, en ese caso yo no metería a ESF en ese circo, ya que son posicionamientos que no hemos discutido previamente y tampoco consigo ver el objetivo que perseguiríamos secundándola.
Creo que en nuestra comunicación hay siempre que tener presente una relación entre los mensajes propios que transmitimos a la sociedad y los que no son nuestros pero los apoyamos. En mi opinión la relación deberia ser al menos 80% / 20%. Porque no solo importa lo que decimos sino cómo lo decimos y cuantas veces lo hacemos. Si no, perderemos personalidad y credibilidad. Si elaboramos pocos discursos y pocos mensajes propios, es preferible que los ajenos sean más escasos aún.
-------------------
PARTICIPANTE 3
Eu son da mesma opinión que a persoa PARTICIPANTE 1: debiase de secundala folga. [...] referiame a apoiala cada un a secundara ou non no seu posto de traballo ...non son reivindicacións sindicais ..xogase un modelo de sociedade ..,unha que lle fai xogo ao gran capital bancario en decrimento dos servicios públicos e outra que defende dereitos adquiridos o longo da Historia ..As ONGs tamen tenhen traballadores ,os cales veranse afectados nun futuro polo recorte de prestacions sociais
--------------------
PARTICIPANTE 4
Ten razón a persoa Participante 2 en que hai que coidar a personalidade e a credibilidade á hora de apoiar causas. Pero no fondo desta cuestión concordo co que acaba de escribir a persoa Participante 3.
Pola miña parte apoio as persoas contratadas de ESF se queren secundar a folga.
Por outra parte as compañeiras do Foro Galego de Inmigración súmanse de maneira oficial: http://forogi.wordpress.com/2011/01/20/o-foro-galego-de-inmigracion-rexeita-a-reforma-das-pensions-e-sumase-a-folga-xeral-do-27x/
Non sei se o fai algunha ONGD máis.
--------------------
PARTICIPANTE 5
Eu concordo un pouco con todos, así que nada claro. Por principio, se ESF non ten unha postura definida sobre a reforma das pensións (que é o que se trata, non?) e se non se debate a tempo para sacar algo consensuado e pensado pois de forma oficial estou coa persoa Participante 2. Logo o de apoiala xa é cuestión de cadaquén, en principio na lista (de correo de ESF) non está vetado que alguén que crea que é positivo anime aos demais a ir, pero insisto, como traballadoras, non como voluntarios/socios de ESF.
--------------------
PARTICIPANTE 6
Eu estou dacordo co exposto coa persoa Participante 2, creo que non temos unha postura acerca disto e polo tanto sería algo apresurado posicionarse. Por outra parte, entendo que se o facemos sería a favor ou en contra da oportunidade da folga, pero iso non implica que o persoal contratado de ESF a faga. Como asociación por suposto que recoñecemos o dereito dos traballadores á folga, pero tamén a súa liberdade de exercelo ou non.
--------------------
PARTICIPANTE 7
Eu estou dacordo coas persoas Participantes 5 e 6.
Por outra banda coido que non damos abasto a ter posturas en todo, pero sí se pode debatir de todo e transmitir ese debate interno á sociedade (xa que ESF é unha "mostra da sociedade"), co que ademais se transmite un valor de ESF que é o propio pensamento crítico cristalizado nese debate.
Respecto á delegar posturas ou que o noso nome apareza apoiando esas posturas por estar en redes, xa ocorreu coa Coordinadora Estatal de ONGD na anterior folga xeral, a coordinadora a apoiou (e polo tanto "subsidiariamente" ou máis ben "por defecto" ESF Galicia tamén a apoiou, aínda que non activamente e con discurso propio), e tamén pode pasarnos na Federación trala aprobación da moción na cósmica de 2010.
------------------
CONTINÚA TÍ!!!
Oportunidades en Granxas Ecolóxicas en todo o mundo
Unha compañeira de ESF, Cristina, participa habitualmente en experiencias dentro da WWOOF, e cóntanos agora algo desas experiencias.
¿Que é iso do WWOOF?
O wwoof (siglas de “World Wide Opportunities on Organic Farms”, ou “Oportunidades en Granxas Ecolóxicas en todo o mundo” para os que teñen o inglés esquecido ou nunca aprendido...) é unha rede que comezou no Reino Unido no ano 1971, e que dende entón foi crecendo ata converterse nun movemento internacional. Basicamente consiste nun intercambio, onde unha persoa pode facer traballo voluntario en diversas “granxas”, a cambio de aloxamento, manutención e aprendizaxe en temas tan diferentes como agricultura ecolóxica e biodinámica, permacultura, gandería ecolóxica, apicultura, elaboración de pan, elaboración de marmeladas e conservas, bioconstrución, etc.
Esta rede estrutúrase segundo países, algúns deles teñen unha organización nacional (por exemplo existe wwoof España, wwoof India, wwoof Brasil, etc), cada unha cunha páxina web na que aparece un listado público coa descrición das “granxas” asociadas, sendo preciso facerse soci@ da organización dese país en concreto para acceder ós datos de contacto das “granxas” (teléfono, e-mail). Ademais existen países que non teñen unha organización nacional (os wwoof independentes), ós que se pode acceder sendo soci@ de calquera das organizacións wwoof nacionais. Por exemplo, se eu son socia de wwoof España, podo acceder de balde ás “granxas” de Marrocos, Bélxica ou Kenia, que son wwoof independentes.
Casa no árbol, Asociación Ixuxu (Asturias)
¿Fai falla experiencia en traballo no campo para colaborar nas “granxas”?
Pois a non ser nalgún caso illado no que se especifique na descrición da “granxa”, non se precisa experiencia (eu, urbanita ata fai uns meses, son un claro exemplo de que calquera pode participar...). O único que fan falla son moitas ganas, algo de tempo, e uns pouquiños cartos (para pagar a cota de soci@ que no caso de wwoof España é de 20€ por un ano, o desprazamento, e os vicios...)
¿Que clase de traballo se fai?
Depende da “granxa”, pero dende traballos na horta (plantar, recoller, quitar malas herbas), ata facer pan ecolóxico, pasando por pastorear ovellas e pintar a fachada dunha casa... Todo é cuestión de escoller unha “granxa” cun proxecto que nos interese, e preguntar cales son as tarefas que fan @s voluntari@s nela.
Compostero da Asociación Ixuxu (Asturias)
¿Como son o aloxamento e a alimentación?
Isto tamén depende da granxa, dende durmir nun palleiro, ou nun hotel en construción sen auga corrente, ata nun cuarto con vistas ó cabo Fisterra ou ó Txindoki. A comida en moitos sitios é vexetariana ou vegana, pero noutros cómese de todo. O mesmo, todo isto ven na descrición da “granxa” ou pódese preguntar antes de ir.
¿Isto no será unha cousa de hippies?
Non sei moi ben o que entende a xente por hippie, pero o que está claro é que a maioría das persoas que inscribe a súa “granxa” na rede quere vivir dunha forma mais sostible e cun maior contacto coa natureza, e ten posiblemente unha mentalidade máis aberta que a media da poboación, xa que se non, entre outras cousas, non traballaría nestes temas, nin aloxaría a xente descoñecida, moitas veces na súa propia casa. Pero dentro da rede hai de todo: comunidades, asociacións, cooperativas, persoas soas, e sobre todo familias, que se adican a isto para vender os produtos que cultivan ou elaboran, ou simplemente buscan ser autosuficientes.
Horto da asociación Ixuxu (Asturias)
¿E non é de parvos traballar de balde?
O teu compromiso en canto horario de traballo depende da “granxa”, pero soe ser de 5 horas diarias, de luns a venres. Tes as túas necesidades básicas garantidas, traballas ó aire libre, sen presión, cunha aprendizaxe continua, nun bo ambiente, e porque che apetece, non pola necesidade de gañar cartos. Chamádeme parva, pero eu por moito que busco non atopo unha cousa así no mercado laboral actual...
¿E se chego a unha “granxa” e non me gusta?
Pois marchas. Se non estas a gusto na “granxa” por calquera circunstancia que cres que non se pode solucionar, e só cuestión de explicarllo a persoa que te aloxa e... buscar outra!
Os productos da horta
13 razóns polas que recomendo esta experiencia
- Porque adquires coñecementos sobre agricultura ecolóxica, permacultura, etc, dunha forma práctica.
- Porque podes ver cos teus propios ollos que vivir no campo e do campo non implica necesariamente sacrificio e ausencia de comodidades.
- Porque é un xeito barato e interesante de viaxar, co que podes achegarte dende dentro ás costumes e á xente do país ou rexión que visitas.
- Porque te cruzas con outr@s viaxeir@s que che contan as súas experiencias e abren a túa mente.
- Porque coñeces a situación do medio rural do lugar (que por outra parte, é moi semellante alí onde vaias).
- Porque aprendes a vivir dun xeito mais sostible e respectuoso coa natureza.
- Porque atopas a persoas que teñen as túas mesmas inquedanzas.
- Porque podes aprender idiomas.
- Porque os cartos pasan a ser algo secundario, e non interfiren nas relacións humanas.
- Porque te decatas de que a maioría das nosas necesidades na vida cotiá non son reais.
- Porque vives experiencias novas e un pouco surrealistas.
- Pola sensación que produce ir coller os teus alimentos á horta en vez de ó supermercado.
- E porque por probar non se perde nada, así que espero tervos convencido a de experimentar isto do wwoof!!!!
wwoof internacional: http://www.wwoof.org/
wwoof españa: http://ruralvolunteers.org/
Serra Aralar (Euskadi)
21 ene 2011
Debatimos? A nova lei de aguas de Galicia
A continuación se irá plasmando o debate que está habendo no seo de ESF Galicia sobre esta lei, que se aprobou o 4 de novembro de 2011 no Parlamento de Galicia, publicouse no DOG o 18 de novembro, e un mes despois entraba en vigor. Aquí podedes ver a Lei e máis recentemente o proxecto de Estatuto de Augas de Galicia que está en exposición pública e desenvolverá á propia Lei. Participade no debate con comentarios á entrada!!
---------------------------------------------
Participante 1.
----------------------------
Participante 4.
----------------------------------------------------------------
Por outra parte en ESF hai xente experta no tema que ve positiva esta Lei.
Igual se podería organizar un debate ou algo.
----------------------------------------------
Participante 6
Entonces os animais a organizar el debatillo??? sí? sí?
Por cierto, en este comunicado de la plataforma me parece que hay algunas contradicciones e imprecisiones como el tema de la "empresa privada" cuando eso no se desprende de la ley en ningún momento (y en mi opinión tampoco se privatiza el elemento con el canon del agua), aunque a nivel particular sí me gustaría saber las implicaciones del único artículo que encontré donde se mencione este tema:
Artigo 9º.Natureza e adscrición.
1. Augas de Galicia é un ente de dereito público que se axusta á lei, á normativa regulamentaria de desenvolvemento e ao dereito privado.
Aquí (1) y aquí (2) podéis ver diferencias entre derecho público y privado
----------------------------------------------------------------
Participante 4
"Augas de Galicia constituese na entidade a través da que a Xunta de Galicia aplica e garante os principios que rexen a xestión pública da auga, a cal é irrenunciable"
------------------------------------------------------------
ACTUALIZACIÓN 16-03-2011
Participante 1
Seguindo co debate, engado unha entrevista a Carme Freire do SLG e engado o seguinte reflexión e experiencia persoal:
Sigo pensando que o "canon" é o primeiro paso cara privatización posto que o que parece aquí nos comentarios vosos e que desde o rural non se quere "pagar" polo consumo da auga, e é todo o contrario. Na maioría das traídas de aguas veciñais e ahí estas equivocado participante 6, pagase para manter a calidade e por protexer os mananciais (mantemento, limpeza, análises...). A modo de exemplo na nosa aldea pagamos unha media de 100-150 € ao ano por manter, e protexer os mananciais, e aparte que non se inclúen os gastos que se teñan nas infraestruturas, ademais do traballo persoal de cada "casa" implicada no abastecemento, que senón participa, de novo ten que pagar.
E dito isto, estou en contra do centralismo e o crecemento desequilibrado que provoca a creación de grandes infraestruturas. Non ten sentido que na nosa aldea nos traian e fagan unha forte inversión en tubaxes, conduccións,... para traer a agua da ETAP ou dende Compostela, cando as propias veciñas fomos capaces de asociarnos para poder mellorar o abastecemento a cada unha das nosas casas, gastando diñeiro, horas de persoal, cedendo terreos...
Ademais faime gracia que se diga que coa Lei se mellorará a xestión dos recursos... cando tódalas adminsitracións, pasan olimpicamente do tema, e continúo cos exemplos (persoais, que son os que vivo): as fontes que empregamos no noso abastecemento están na ladeira dunha montaña que foi explotada polos Suecos para extraer seixo para facer Silicio nos anos 60-70. Unha empresa de desmontes pretendía desfacer o monte, e enchelo cos recheos e material excavado das liñas do ave e da autoestrada, e para iso tiñan que romper os cursos de augas naturais, destruíndo as fontes e acuíferos. Por máis que se lle levou fotos, planos e facer 3 recursos na conselleria de medio ambiente, tiñan permiso e non "importaban" as fontes, comparandose co "beneficio" de ter un vertedeoiro de escombros e terra barato e próximo a Compostela. Menos mal que o sr. Villar Mir e Paco Gomez tiñan ámbalas dúas minas propias onde facer o seu negocio e olvidaronse da que está na nosa aldea.
O mesmo pasou coa canteira de áridos que está no monte veciño e da parroquia veciña. Os seus socios pensaban aproveitar o "buraco" feito polos suecos para aproveitar e ir buscar mais seixo. De novo a consellería correspondente doulle tódolos permisos e ao igual que antes non interesaba para a administración que toda a aldea quedase sen auga... iso era un problema menor comparado co "beneficio" da apertura outra ves da mina (claramente xeraba un gran beneficio para a sociedade.... mais ben apara a sociedade anónima que era a empresa). Neste caso o falecemento dun dos socios da canteira impediu que o proxecto se levase a cabo... de momento....
E tamén fago fincapé no que di o participante 6, estou dacordo cos que máis consumen paguen mais... entón porque ENCE-Pontevedra, Endesa-As Pontes, Unión Fenosa-Meirama, Alcoa-San Ciprian..... e moitisisismas mais grandes empresas non pagan mais pola auga, porque só cos 0,40 €/m3 dando os millóns e millons de m3 de auga que consomen anualmente sería suficiente para investir e facer novas insfraestuturas na Galiza mais eficientes e respetuosas co medio ambiente, contaminando menos e con posibilidade de reutilización das augas depuradas para o rego por exemplo...Isto non interesa porque as grandes empresas son as que mandan e queren mais beneficios...
Entón na miña opinión a Administración preocupase polo "dereito a auga", resposta NON, e senón lede nos xornais, ou medios de comunicación as novas relacionadas coa auga son nada mais que inauguracións pre-electorais como as da ETAP de Cervo e Burela o venres pasado, que foi inaugurada polo noso presidente da xunta por 3ª vez, e desta vez funcionando... por fin. (eih, que non critico a este partido do goberno en concreto, senón a tódolos partidos que gobernan, gobernaron e gobernarán...e aos políticos obedecendo as ordes das empresas en particular)
As grandes infraestruturas de depuración son axeitadas na Galiza, resposta NON, coa dispersión do rural galego a única forma axeitada e exitosa para mellorar e xestionar a auga, os acuíferos, as comunidades de traidas de augas veciñais, comunidades de montes.... nas que as propias persoas que disfrutan dese dereito á auga teñan que mantelo, xestionalo e protexelo, porque como seres humanos só nos preocupa o que é noso, o que nos doe... o dos demais non interesa.
A ver si opina alguén mais, porque hai xente moi crítica e capaz en ESF que pode dar máis ideas e opinións... que poden ser boas solucións.
-------------------------------------------------------------------------------
Participante 6
O que se paga nas comunidades por mantemento e protección de mananciais que menciona participante 1 non se trata dun imposto solidario para mellorar as condicións doutras zonas que non teñen tan fácil un acceso axeitado ao auga, por iso creo que non estou equivocado co que dicía, xa que eu referíame (quizais me expliquei mal) a que non se paga un imposto solidario (que para min debería ser a base dos impostos e por iso creo neles). E se se trata dun imposto solidario non vexo o da privatización por ningún lado (como dicía, isto me parece máis unha "loita" entre o público e o comunitario-autoxestionado).
O que pagades na túa comunidade, participante 1, é algo que non vai máis aló do necesario para a autoxestión. Certo, até o dagora deixáronvos sós e tivestes que autoxestionarvos, por qué agora queren coa nova lei que todo o mundo sexa solidario e se cobra un canon mesmo a quen tivo que buscarse a vida só? Esa podería ser a pregunta, pero o feito de que antes se fixera mal non implica que se poida facer ben, e que o que eu bote de menos na lei (aparte dos erros comentados na difusión especialmente graves cando entrábamos en período electoral) sexa máis espazo para a participación das comunidades e outros axentes sociais, por exemplo no seguemento á xestión do diñeiro do canon para que realmente sexa un imposto solidario, e non haxa a tentación de que se empregue por exemplo nestas macro-estructuras que nalgunhas zonas de máis concentración son necesarias pero que nalgunhas ocasións son inaxeitadas e serven como simple "caladeiro de votos" para o partido que lle toque ou para subcontratar a algunha empresa que se forre con este servizo (e iso si podería ser unha privatización encuberta), deixando descoidadas as zonas máis ailladas como se fixo até o dagora. Ou sexa, para min a clave non é que o canon sexa privatizar, senon que o seguemento da xestión de algo que me parece boa idea non sexa axeitada e non se deixen espazos para a participación nisto, co cal pódese favorecer a unha minoría (só a xente das cidades, ou só a tal ou cual empresa ou partido político).
Comparto con participante 1 o rexeitamento ao tradicional "mirarcaraoutrolado" das propostas lexislativas á hora de que as empresas paguen un precio xusto polos recursos naturais que consumen, e que debería pasar máis polo "non se contamina e se consume dacordo coa capacidade de rexeneración do ecosistema" e non polo "quen contamina paga". Neste tema eu penso ademais que habería que ter especial coidado, xa que existen ámbitos estratéxicos que hai que priorizar (o cal na miña opinión non se fixo coa participación axeitada como por exemplo o que xa mencionei da acuicultura que extrañamente empezou a ter gran protagonismo nos últimos anos), por exemplo, a producción hidroeléctrica é en Galicia dunha importancia tal para o modelo que a min me gustaría que se implementara que vería con bos ollos un canon minimizado como o que xa ten, o mesmo que no caso das pequenas poboacións que dan cohesión ao modelo territorial galego, pero non no caso de ENCE ou as térmicas...
-------------------------------------------------------------------------------
CONTINUARÁ...
---------------------------------------------
Participante 1.
Vouvos contar unha historia...
O meu pai, con 30 anos, e o resto de veciños da aldea, decidiron aproveitar a auga de varias 3 fontes dos nosos montes, para poder traer auga a aldea, e así non ter que ir toda a veciñanza a buscar auga a única fonte no medio da aldea (que secaba no verán) e outra que hai preto do río, a uns 400 m da miña casa.
Despois de 20 anos, eu o seu fillo, participei na renovación desta fontes, na preparación duns depósitos e no deseño dunha cámara de reparto de auga mais eficiente e igualitaria aproveitando o desnivel do monte para almacenar auga e que esta chegase a aldea por gravidade. Así obtivemos un uso eficiente da auga. De igual maneira somos nós, as veciñas da aldea, as que dúas veces ao ano revisamos as instalacións, reparamos as fugas ou desperfectos de toda a instalación.
Pero o pero chegou o 4 de novembro de 2010, no que se PRIVATIZOU a auga na Galiza. Por ser persoa humana formada por moléculas de H2O nas miñas células, a Xunta da Galiza a través da EMPRESA Augas de Galiza privatizou a auga de todo o país, e dicir, que a partir do vindeiro 26 de xaneiro que se aprobe esta lei, as galegas imos ter que pagar por ser galegas, e por estar formadas por H2O nas nosas moléculas.
Si isto que parece unha loucura é o que presenta esta Lei. Unha privatización encuberta por parte da Xunta de Galiza das augas do pais.
Calquera galega deberá pagar un canon pola auga que será unha parte fixa de 2,50€ e unha parte variabel [...] segundo o consumo.
Nas cidades, isto a xente pensará que é unha subida de prezo, pero nas aldeas, que somos as que xestionamos, as que creamos, coidamos e protexemos os acuíferos vemos que é unha privatización da auga, e non como unha "AXUDA" a mellorar a xestión das augas na Galiza, que iso é o que nos queren vender.
Puxen o exemplo da miña casa porque é obvio o que queren facer. Na miña casa somos 3 persoas nas que non temos auga municipal, dependemos da auga das fontes que nos coidamos. A Xunta obligaranos a pagar 7,5 € de cota fixa e uns 12 € de cota variable por consumo de auga porque si, porque non temos auga de depuradora nin da traída. Ademais de pagar o correspondente canon de saneamento, por un servizo que como xa dixen non temos.
É o mesmo que se nos obligasen a pagar por respirar, como somos galegas que vivimos na Galiza temos que pagar 20 € ao mes por respirar. Neste caso as galegas imos pagar pola auga, ainda que bebamos Gali-Cola e nos bañemos en leite de burra.
Por iso, ESF-Galicia debe tomar parte nesta loita, porque asi o di a nosa misión: "Construír unha sociedade mundial xusta e solidaria poñendo a tecnoloxía ao servizo do desenvolvemento humano" Hai que levar esta privatización encuberta a coordinadora galega de ONG's, as distintas redes sociais, e defender a gratuidade da auga que é un ben de todas as persoas humanas, e non dunha empresa privada, chámese Augas de Galicia, nin dun partido político ou da empresa privada do que dependa.
Recomendovos que leades a lei, que non sexamos "marionetas" en mans dun "iluminados", e que temos que protestar, incluso chegado o momento á insubmisión e o impago dun canon de privatización da auga, que é un dereito de todas as persoas, da igual que estean no Salvador ou en Camariñas.
-------------------------
Participante 2.
No tengo claro que sea una privatización del agua, ninguna empresa se va a beneficiar con el dinero recaudado sino que se va a reinvertir únicamente en actuaciones relacionadas con el agua.
Por otro lado me parece bien que no sólo se cobre por el saneamiento o el abastecimiento sino que además se tengan en cuenta los costes ambientales de la extracción del recurso, su uso, y su contaminación.
Quizá el canon no sea justo en su manera de ser calculado, pero de momento no he entendido el problema con el concepto en sí del canon del agua.
Por ejemplo, en este momento la Directiva Marco del Agua exige que todas las masas de agua alcancen un buen estado para el año 2015, sin embargo, habrá que hacer un seguimiento, tomar unas medidas... que llevan unos costes... Lo que quiero decir es que no todo el gasto relacionado con el agua está asociado a la prestación de un servicio de abastecimiento o saneamiento, y me parece bien que seamos conscientes de que esos gastos existen y los asumamos.
-------------------------------------
Participante 3.
Eu creo que esta Lei é inxusta pero [...] creo que o tema vai en que o canon que [...] están a cobrar non é soamente por consumir auga, é polo uso do saneamento, así pois cando fala das exencións de pagamentos di:
"Tamén se ...declaran non suxeitos (a pagamentos) os usos agrícolas, forestais e gandeiros, aínda que se introduce unha excepción para aquelescasos nos que exista contaminación especial ou ben no caso de que se produzan verteduras ás redes públicas de saneamento."(é dicir que aquí paga todo o mundo porque todos vertemos á rede pública de saneamento)
Pro onde xa queda completamente claro a razón da aplicación do canon é no seguinte texto:
"A razón de ser entre o canon e o coeficiente de vertedura a sistemas de depuración é dobre: por unha banda, esa dualidade serve para recuperar os custos medioambientais aos que se refire a Directiva marco da auga e, por outra, para permitir a realización de
principios como o de solidariedade intraterritorial e o de xustiza."
En fin, que nos din que se non pagas por consumir auga pagarás por usar o saneamento.
----------------------------
Participante 4.
Benvido o debate da auga en Galicia, que está moi ben que esté presente porque mal vamos axudar a xestionar a auga no sur se eiquí non nos poñemos de acordo neste asunto. No fondo é un debate que está na sociedade, pero que a min me fai moita gracia. Estou certamente aprendendo moito de como funciona realmente o mundo da política mal orientada, dos medios de comunicación e de como reacciona a sociedade ante os impulsos que lle chegan.A Lei de Augas foi aprobada no Parlamento o 18 de novembro, e xa está en vigor, dende un mes despois desa data. Esta Lei elimina o canon de saneamento (que se deixará de pagar, podédelo ver no recibo da auga nas cidades e vilas) e implanta o canon da auga. O canon de saneamento só se podía utilizar para investimentos en materia de saneamento e depuración, e o canon da auga poderase utilizar para calquera investimento do ciclo integral da auga, incluíndo o abastecemento, o control de calidade das augas os dos vertidos.En primeiro lugar o fondo: ¿debemos todos contribuír á recuperación de custos da auga?. O debate está aí, pero a Unión Europea indícaos que debe ser así, e nas comunidades autónomas en que se vai renovando a lexislaciónde augas se está implantando porque se considera o máis xusto (en concreto, Cataluña, Valencia, Asturias, Baleares, Aragón, Cantabria, A Rioxa, Navarra, e Euskadi). Nestes lugares, o equivalente ao canon da auga o paga todo o mundo.En Galicia as comunidades de usuarios e os autoabastecementos (pozos) ata o momento estaban na práctica exentas do pago do canon de saneamento, xa que non se consideraban obrigados a pagalos os habitantes de núcleos menores de 2000 habitantes. Agora esta exención elimínase, por eso as comunidades de usuarios entran a pagar. Pero o canon da auga non se relaciona co servizo de saneamento ou de abastecemento, non é para iso. É para:- Estender as redes de saneamento e abastecemento, ou facer novas depuradoras, para quen non conta con estes servizos.- O control da calidade das augas, o control dos vertidos, a tramitación de autorizacións e concesións, o control das EDAR, a redacción e seguimento da planificación hidrolóxica... Isto son varios millóns de euros ao ano, que benefician a todos.¿Vale isto 43 cts ao mes por familia?Polo tanto, estes servizos non ten sentido que se paguen só nas cidades. De feito, o maior investimento por habitante é no rural, porque en Galicia a diseminación da poboación é tal que os custos de infraestrutura se multiplican. Este investimento ou sae de fondos europeos, que se acaban, ou dos impostos. Aínda así, e como se sabía que ía ser un choque cultural, ás comunidades de usuarios e pozos particulares fáiselles un desconto do 90 %. Ía ser do 80 %, pero no Parlamento acordouse que subira a exención ao 90 %. Por tanto, as cifras que nos das, Jose, hai que multiplicalas por 0,1 (o que da uns escandalosos 43 céntimos ao mes para unha familia de 3 persoas). Eu incluso o vexo inxusto para os habitantes das cidades, que pagarán 10 veces máis canon da auga cando recibirán o mesmo servizo cai ti por el. Porque, igual que ti pagas á túa comunidade de usuarios, nas cidades se paga o servizo de abastecemento e saneamento como algo aparte do canon da auga (ata agora o canon de saneamento).En canto aos conceptos de privatización, de Augas de Galicia, etc, a verdade é que non os entendo, aquí xa non hai debate. Augas de Galicia é tan pública como o resto da Xunta, e a auga non é privada por cobrar o canon da auga a todo o mundo. De feito, será máis pública, porque, e isto pouco se di, agora pagarán canon da auga todos os que a utilicen, incluídos os hidroeléctricos, ou as piscifactorías, etc. É como dicir que a Seguridade Social é privada porque hai que pagala. De verdade que alguén diga que os impostos públicos privatizan algo é abraiante. E defender a gratuidade da auga xa é o máximo. Eu saco de conclusión do teu mail que a túa auga é só túa, e non tes que pagar a ninguén por ela. Iso sí que é privatizar.
----------------------------------------------------------------
Participante 5.
Participante 6
NOVAS INTERVENCIÓNS(actualizado 16/02/2011)
-----------------------------------------
Participante 4
----------------------------------------
Participante 6
Eu nisto son algo radical, porque parto da base de que eu quero un territorio equilibrado e distribuido de xeito tal que se poida minimizar o custo de infraestructuras de abastecemento e saneamento, pero non metendo a todo o mundo en grandes núcleos de poboación, senon nun control axeitado das actividades e o seu impacto no territorio (o cal debe ser cousa de todos). Falando ao bruto, se ao lado da miña casa pasa un río con auga todo o ano, por que teñen que traerme o auga cunha tubería dende 6 Km? Falo de minimizar o impacto de todas e cada unha das actividades humanas no territorio (e iso é o único sostible a longo prazo para os recursos naturais, auga incluída).
Dito isto, varias reflexións.
- Non entendo a diferencia entre pago pola auga ou pago polo seu consumo. Se non a consumo, para que a quero? O feito de que a auga sexa un dereito humano e un servizo básico é precisamente na medida de que o seu consumo é imprescindible para a vida. Se se paga polo que se consume por enriba do necesario para unha vida digna (que xa está estudiado e bastante definido), entón o canon non se paga polo consumo, senon polo sobre-consumo (que pode ser por derroche ou porque se empregue auga nunha actividade económica de calquer tipo, onde xa entran consideracións de tipo político, de modelo territorial e de desenvolvemento buscado, se por exemplo priorizan o consumo agrícola sobre o industrial, ou o de acuicultura sobre o hidroeléctrico a través de canons máis ou menos altos para as distintas actividades).
- Se se ía cobrar a todo o mundo este "tributo por sobre-consumo", só entendo que sexa gratuito no caso de que non se supere un consumo mínimo baixo o cal debería ser gratuito o acceso ao auga (e como servizo básico que debe proporcionar as distintas institucións públicas segundo as súas competencias, debería ser cuberto polos impostos en xeral, e non só co diñeiro que se saque do canon polo sobre-consumo ou das multas, nin sequera do diñeiro que ven de Europa, senon dos outros impostos que todos pagamos). Se alguén saca do seu pozo un volume por enriba do mínimo non entendo por qué non se lle cobra (os acuíferos son de todos e esta persoa o está esquilmando, por moito que tivera medios para perforar a 40 metros, é o mesmo que na zona onde traballamos en Honduras onde os terratenientes poden perforar o que lles da a gana sen dar contas a ninguén), e o mesmo coas traidas veciñais. A clave de se se cobra ou non o canon para min non debería ser a modalidade de abastacemento (traída veciñal, municipal, pozo particular ou o que sexa), senon o que se consume (pero claro, iso esixe un control que non se se se está en condicións de implementar...).
Isto me leva as preguntas de Participante 4:
- ¿Se considera que as adminsitracións públicas invisten o suficiente en materia de auga, ou hai que ser máis ambiciosos? Se é certo que a maoiría do investimento depende da UE, me parece que invisten pouco (polo que comentei antes da universalidade e gratuidade do auga ata un mínimo considerado necesario para unha vida digna).
- ¿Debe repercutirse aos usuarios integralmente o custo dos servizos relacionados coa auga, ou se debe subvencionar a través dos orzamentos xerais das Administracións Públicas? Creo que xa queda contestado co anterior. Ata un mínimo, totalmente gratis, despois xa por tramos.
- En caso de que se lle repercuta aos usuarios, ¿como se lle repercute? ¿debe ser universal ou debe de haber exencións? Debería haber exencións en tódolos casos onde non se chegue ao mínimo, e logo por tramos, con casos especiais segundo as actividades económicas de que se trate.
- ¿Cal é o nivel desexable e admisible so sector privado na auga (por suposto en materia de servizos)?
a) en ningún caso debe participar.
b) debería encomendárselle toda a xestión
c) modelo intermedio, con control público e xestión privada (contratos de servizos dirixidos pola administración: aqualia, aquagest, etc)
Para min a tendencia ideal sería acadar a combinación xestión pública-xestión comunitaria. Trátase do formato de "aneis" na xestión de recursos naturais complexos, como o recurso hídrico, a min convénceme a hipótese de que para xestionar recursos complexos son necesarias estruturas complexas que xa comentara anteriormente. Ademais, se se trata de servizos básicos que son un dereito humano, non me parece axeitado que na xestión esté implicada unha empresa privada (por moito que esté teóricamente controlada polo estado ou polos usuarios) que busca maximizar un recurso poñendo como excusa a súa presunta maior eficiencia, xa que iso non é sempre así nin moito menos, nos servizos básicos eu defendo a eficacia sobre a eficiencia). Iso non quita de que non se poida contar coas empresas privadas nun modelo intermedio de transición mentres se fortalecen as capacidades públicas e de xestión comunitaria, pero sempre cunha perspectiva de acadar o escenario de non participación de empresas privadas. Outro modelo que eu proporía para esa transición empregando empresa privada moito mellor que as empresas privadas tradicionais sería una empresa de economía social, sen reparto de capitais a accionistas anónimos e cun obxectivo de desenvolvemento social e non de maximizacion de beneficio (pero insisto, sempre como parte da transición, porque estas entidades de economía social son tamén privadas, e na miña opinión cando se trata de servizos básicos debe ser a cidadanía quen teña o seu control máis inmediato, minimizando no posible os intermediarios).
------------------------------------------------
Participante 3
Polo que lin por aí o ecoloxismo galego estase mobilizando contra a Lei de Augas entre outras cousas, por exemplo Verdegaia:
-crítica á lei de augas e configuración da Plataforma contra a Lei de Augas
Eu non sei, o de que os beneficios repercutan no propio saneamento e depuración das augas soa ben, e o cobro pode facer reducir o consumo ás veces desproporcionado... pero nin me creo que vaian obrar ben cos beneficios -tiveron tempo de investir en saneamento e depuración cando non había apreturas e agora disque queren reducir débeda- nin entendo que cobren servizos a quen non os ten ou que xa os pagou do seu peto. Teñen os mesmos dereitos de acceso á auga unha persoa do rural e outra dunha cidade.
O que peor pinta ten é o de cobrar pola auga en si mesma, xa non pola rede de abastecemento ou saneamento ou polo que se contamina. A onde chegamos.--------------------------------------
E sobre a polémica da "privatización" da auga: non é o mesmo que a xestione a Xunta, a que o faga Augas de Galicia, que é unha empresa de carácter público pero aberta a concesións privadas, e vendo a deriva neoliberal do goberno actual... pois hai mediño de que ese troco de mans perseguise abrir a porta do mercado.
Participante 6
O choque cultural do que se falou vén neste caso por como afecta a lei aos habitantes das aldeas pequenas que se tiveron que buscar a vida cando ninguén lles daba un servizo que polo demais é un dereito humano. Estas pequenas aldeas son asentamentos típicos de Galicia que tradicionalmente viñeron facilitando a explotación de recursos no rural e na miña opinión aínda manteñen o rural galego entre os máis vivos de España a pesar da urbanización da poboación e de que se está tratando de buscar outro tipo de modelos territoriais presumiblemente "máis eficientes" (o cal eu non comparto por parecerme menos sostibles, máis desequilibrantes e pouco adaptados a nosa zona, por máis que dende un punto de vista de grandes infraestructuras tal como están plantexadas até o dagora como liñas eléctricas, sistemas de saneamento ou abastecemento sexa moito menos eficiente, pero lembrade que eses sistemas non son os únicos).--------------------------------------------------
Isto fai que esté dacordo nun primeiro momento coa historia que conta participante 1 de que estaban tirados sen servizo, tiveron que buscarse a vida, e agora fanlles pagar por algo que non se sabe moi ben que é e semella que se paga pola auga ou por un servizo de saneamento que non teñen. Erro grave de Augas de Galicia que xa Participante 4 recoñecía, a difusión. Era importante (e se se fixo está visto que non se fixo o suficientemente ben) a inclusión de moitos axentes importantes na xestión do recurso hídrico como os proveedores de servizos rurais (sí, o que nos promovemos en Honduras de Xuntas de Auga Potable, que tamén o hai en Galicia hai moito tempo, as traídas veciñais, as que os veciños pagaron apoquinando do seu bolsillo ou vendendo os piñeiros do monte veciñal sen que nin Xunta nin o concello lles deran nin un chavo) no proceso da aprobación da lei (se ademais por enriba se veía que ían ser afectados e se podía dar lugar a malas interpretacións, moitas veces interesadas por grupos políticos ou lobbies do tipo que fora). O que pasa é que non hai moita cultura de transparencia real aínda na administración pública española (a lei de transparencia estatal xa está nun caixón...). Moi boas ideas foron rexeitadas porque a xente non se sentiu partícipe ou non se difundiron o suficiente para que a xente as entendera vira que realmente eran boas ideas, xustas e que beneficiaban a todos.
Dito isto, creo que estamos dacordo que o ese novo canon non ten demasiado que ver co extinto canon de saneamento. Non comparto o que se fala de que o canon é "pagar pola auga". Entendo polo que vin na lei que se trata de recuperar costes do ciclo da auga, e se especifica algúns deses conceptos. A min me parecen ben, sobre todo o concepto de que o que Augas de Galicia recaude o invirta Augas de Galicia (tanto do canon como das posibles sancións, que dito sexa de paso me gustaría que o concepto de "quen contamina, limpa todito" tivera aínda máis presenza que o de "quen contamina, paga"). Así a posibilidade de que se "disolva" o impacto dese canon e non se empregue para o que se ten que empregar é menor.
O problema da contaminación difusa tamén se afrontará co canon? Porque eses asentamentos dispersos afectan moito a iso (por iso tampouco me parece ben de todo que porque non se esté enganchado a unha rede de saneamento e o máis común sexa, con sorte, unha fosa séptica de deseño dubidoso, xa non se teña que pagar nada, porque a contaminación polo tratamento inaxeitado desas augas ou as da limpeza dos establos ou da cisterna de purín estame a afectar a min tamén...). Aquí ven entendo eu o de ter en conta todo o ciclo da auga e minimizar o impacto das actividades humanas (cos principios de solidariedade, responsabilidade e blablabla), e se hai que pagar un pequeno canon para aportar algo a isto e ser máis conscientes dalgunhas cousas, pois a min me parece ben (pero se a cousa non se acaba na simple recaudación, e se fai pedagoxía e educación ambiental e pola sostenibilidade).
Neste caso non creo que nin os que din que se privatiza a auga coa lei teñan razón, nin tampouco de que sexa privatización o que se defende no conto que conta Participante 1 (o de "a túa auga só e túa" que se mencionaba, trátase de "a nosa auga é nosa", que non é o mesmo, e por certo hai máis xente en ESF ao que lle oín este mesmo discurso). O da privatización (o concepto de empresa privada e ánimo de lucro cun ben ou servizo básico para o desenvolvemento humano) creo que está estamos de acordo tódolos que estamos máis ou menos na onda de ESF de que non é aceptable no caso dos servizos básicos (e creo que nin no caso que defende Participante 1 nin tampouco Augas de Galicia é un caso de privatización porque non inclúe ningún destes elementos). Augas de Galicia non é unha empresa, e tampouco ten ánimo de lucro. Outro tema é que se poida facer unha concesión a empresas, pero a última palabra a ten esta entidade pública. Trátase de que o estado vele e controle (con tarifas máximas, medidas de solidariedade interterritorial, etc.). E se o estado a través das súas institucións lles fixera o xogo as empresas, porque todos sabemos que hai moitos intereses creados, ENTÓN A CIDADANÍA DEBE ESTAR AHÍ. Pero nin moito menos penso que esta lei busque a privatización.
A "confrontación cultural" aquí penso que ven máis entre o modelo "público" ou de xestión pola administración pública e o "modelo de xestión comunitaria" (algo así como cando discuten os comunistas e os anarquistas, para entendernos, jejejeje, o Estado vs a Comunidade Autoxestionaria). O malo da xestión estatal é cando é arbitraria e non solidaria, ou cando non se obteñen resultados nin se permite a participación real da poboación. O malo da xestión comunitaria é que en moitos casos (como pode ser o da auga) non teñen unha visión integral e pode haber problemas na sostenibilidade do recurso (lembro un "conto" sobre certo pobo onde chegaron uns motores para aproveitar a escasa auga do río na época seca e como o que para os habitantes dese pobo foi un avance porque podían regar, converteuse nun problema para os pobos de augas abaixo...). Pero ambos enfoques se necesitan e complementan (os que entenden disto chámanlles "aneis", está o anel da unidade familiar, o comunitario, o institucional local, o autonómico, que deben estar ben coordinados e haber transparencia, e é que hai unha cousa que dixo a premio nobel E. Ostrom que é algo así como que para xestionar recursos complexos son necesarias estructuras complexas, e o recurso hídrico con todo o seu ciclo estaredes dacordo que é complicado de xestionar.
Preocúpame un pouco o tema de acuicultura (art 60), aos que non lles promove o que teñan o sello de certificación ambiental para que paguen menos canon, a diferencia do que se fai coas instalacións deportivas (e que ademais me parece que pagan moi pouco respecto ao impacto que teñen as súas actividades, máis alá do que paguen de canon de verquido que non creo que paguen nada porque non verten a sumidoiros públicos, pero supoño que igual non se quere que marchen de novo para Portugal... ;-DDD). Isto o digo porque nas modificacións das leis do solo dende que son consciente viñeron a dar máis flexibilidade e facilidades a unha industria que é estratéxica para Galicia sobre todo nos gobernos do PP (pero que creo que non se ten suficientemente monitoreada nin controlados os parámetros de calidade de auga que botan).
Non vexo moito o tema de sensibilización en boas prácticas de uso de auga entre as funcións e competencias de Augas de Galicia, non debería tamén ter algo ou moito que dicir e campañas que propoñer nisto ou queda para Medio Ambiente? Tampouco acabo de ver moi definidos os cauces de participación social nos procesos nin nos organismos (haberá regulamento da lei que desenvolva isto, seguramente...).
Algo clave é que esteamos xa fartos de leis que din unha cousa e logo se fai outra..., pero iso xa entra noutro debate e como mínimo eu defendo o beneficio da dúbida (e por outro lado é tamén responsabilidade dos cidadás denunciar e facer incidencia cando algo non se está facendo ben, ou se se ve que a lei está mal deseñada nalgún aspecto que se pon de manifesto cando xa se está cumplindo, trátase de buscar a "mellora continua" sen dar cheques en blanco aos políticos, cara un sistema que asegure acceso mínimo de calidade ao servizos básicos e a solidariedade, e se non hai bos espazos de participación previstos, SE CONSTRÚEN).
NOVAS INTERVENCIÓNS(actualizado 16/02/2011)
-----------------------------------------
Participante 4
Ola!
Quérovos enviar a editorial do Xornal de Galicia de hoxe. Coido que fai a mellor reflexión que lin sobre o que é o canon da Auga, e sobre o que se está a falar de se é unha privatización ou non da auga.
"A auga é un ben público e cuxo principio básico é a gratuidade do mesmo xa que con el se satisfán necesidades vitais tanto para o ser humano coma para todos os seres vivos. Por iso a auga en si, como ben de dominio público, non ten prezo e polo tanto a lei galega non crea un tributo pola mesma. Concepto distinto é o establecemento dun canon que en vez de cobrar a auga cobra o exceso de consumo da mesma. É dicir, trátase dun tributo que grava o uso ou consumo real ou potencial da auga de calquera procedencia, con calquera finalidade e mediante calquera aplicación, por mor da afección ao medio que a súa utilización puidese producir. Como se pode entender non se trata de pórlle un prezo á auga, senón máis ben pagar polo consumo que se realiza dela. Grava o consumo e non a propia auga; a cal segue sendo un ben gratuíto."
Con respecto a quen se llevai cobrar en canto a comunidades de usuarios, xa coñecedes a miña opinión e as razóns polas que o digo que se lle debería cobrar algo a todos os usuarios da auga, aínda que sexa simbólico como é o que dispón a Lei. Pero o debate está envelenado e é probable que finalmente se aplique a cláusula que a propia Lei prevé de que o Conselleiro poida declarar que non cobrará o canon de considerarse antieconómico (disp transit 14ª). Non é necesario modificar a Lei, como indica o editorial, pero si que é probable que esta salvedade da Lei se aplique a máis do que a min me parece razoable para estender as exencións á maior parte das comunidades de usuarios. Nos pozos non hai discusión, ahí si que non se vai cobrar.
En canto ao posicionamento que debe ter ESF no tema da auga, debe comezar por facerse certas preguntas, que en realidade van moito máis alá que a propia Lei de Augas de Galicia:
- ¿Se considera que as adminsitracións públicas invisten o suficiente en materia de auga, ou hai que ser máis ambiciosos?
- ¿Debe repercutirse aos usuarios integralmente o custo dos servizos relacionados coa auga, ou se debe subvencionar a través dos orzamentos xerais das Administracións Públicas?
- En caso de que se lle repercuta aos usuarios, ¿como se lle repercute? ¿debe ser universal ou debe de haber exencións?
- ¿Cal é o nivel desexable e admisible so sector privado na auga (por suposto en materia de servizos)?
a) en ningún caso debe participar.
b) debería encomendárselle toda a xestión
c) modelo intermedio, con control público e xestión privada (contratos de servizos dirixidos pola administración: aqualia, aquagest, etc)
Hai que pensar en todo esto canto nos supón o recibo da auga nas nosas vidas e das nosas familias, comparado con outros lugares (de España, de Europa, do mundo) e con outros servizos (¿gasto de móbil vs recibo da auga?). Para que nos fagamos unha idea, a recuperación de custes está nun 35 %, aproximadamente. O resto é subvención, e moita dela próven da Unión Europea.
----------------------------------------
Participante 6
Eu nisto son algo radical, porque parto da base de que eu quero un territorio equilibrado e distribuido de xeito tal que se poida minimizar o custo de infraestructuras de abastecemento e saneamento, pero non metendo a todo o mundo en grandes núcleos de poboación, senon nun control axeitado das actividades e o seu impacto no territorio (o cal debe ser cousa de todos). Falando ao bruto, se ao lado da miña casa pasa un río con auga todo o ano, por que teñen que traerme o auga cunha tubería dende 6 Km? Falo de minimizar o impacto de todas e cada unha das actividades humanas no territorio (e iso é o único sostible a longo prazo para os recursos naturais, auga incluída).
Dito isto, varias reflexións.
- Non entendo a diferencia entre pago pola auga ou pago polo seu consumo. Se non a consumo, para que a quero? O feito de que a auga sexa un dereito humano e un servizo básico é precisamente na medida de que o seu consumo é imprescindible para a vida. Se se paga polo que se consume por enriba do necesario para unha vida digna (que xa está estudiado e bastante definido), entón o canon non se paga polo consumo, senon polo sobre-consumo (que pode ser por derroche ou porque se empregue auga nunha actividade económica de calquer tipo, onde xa entran consideracións de tipo político, de modelo territorial e de desenvolvemento buscado, se por exemplo priorizan o consumo agrícola sobre o industrial, ou o de acuicultura sobre o hidroeléctrico a través de canons máis ou menos altos para as distintas actividades).
- Se se ía cobrar a todo o mundo este "tributo por sobre-consumo", só entendo que sexa gratuito no caso de que non se supere un consumo mínimo baixo o cal debería ser gratuito o acceso ao auga (e como servizo básico que debe proporcionar as distintas institucións públicas segundo as súas competencias, debería ser cuberto polos impostos en xeral, e non só co diñeiro que se saque do canon polo sobre-consumo ou das multas, nin sequera do diñeiro que ven de Europa, senon dos outros impostos que todos pagamos). Se alguén saca do seu pozo un volume por enriba do mínimo non entendo por qué non se lle cobra (os acuíferos son de todos e esta persoa o está esquilmando, por moito que tivera medios para perforar a 40 metros, é o mesmo que na zona onde traballamos en Honduras onde os terratenientes poden perforar o que lles da a gana sen dar contas a ninguén), e o mesmo coas traidas veciñais. A clave de se se cobra ou non o canon para min non debería ser a modalidade de abastacemento (traída veciñal, municipal, pozo particular ou o que sexa), senon o que se consume (pero claro, iso esixe un control que non se se se está en condicións de implementar...).
Isto me leva as preguntas de Participante 4:
- ¿Se considera que as adminsitracións públicas invisten o suficiente en materia de auga, ou hai que ser máis ambiciosos? Se é certo que a maoiría do investimento depende da UE, me parece que invisten pouco (polo que comentei antes da universalidade e gratuidade do auga ata un mínimo considerado necesario para unha vida digna).
- ¿Debe repercutirse aos usuarios integralmente o custo dos servizos relacionados coa auga, ou se debe subvencionar a través dos orzamentos xerais das Administracións Públicas? Creo que xa queda contestado co anterior. Ata un mínimo, totalmente gratis, despois xa por tramos.
- En caso de que se lle repercuta aos usuarios, ¿como se lle repercute? ¿debe ser universal ou debe de haber exencións? Debería haber exencións en tódolos casos onde non se chegue ao mínimo, e logo por tramos, con casos especiais segundo as actividades económicas de que se trate.
- ¿Cal é o nivel desexable e admisible so sector privado na auga (por suposto en materia de servizos)?
a) en ningún caso debe participar.
b) debería encomendárselle toda a xestión
c) modelo intermedio, con control público e xestión privada (contratos de servizos dirixidos pola administración: aqualia, aquagest, etc)
Para min a tendencia ideal sería acadar a combinación xestión pública-xestión comunitaria. Trátase do formato de "aneis" na xestión de recursos naturais complexos, como o recurso hídrico, a min convénceme a hipótese de que para xestionar recursos complexos son necesarias estruturas complexas que xa comentara anteriormente. Ademais, se se trata de servizos básicos que son un dereito humano, non me parece axeitado que na xestión esté implicada unha empresa privada (por moito que esté teóricamente controlada polo estado ou polos usuarios) que busca maximizar un recurso poñendo como excusa a súa presunta maior eficiencia, xa que iso non é sempre así nin moito menos, nos servizos básicos eu defendo a eficacia sobre a eficiencia). Iso non quita de que non se poida contar coas empresas privadas nun modelo intermedio de transición mentres se fortalecen as capacidades públicas e de xestión comunitaria, pero sempre cunha perspectiva de acadar o escenario de non participación de empresas privadas. Outro modelo que eu proporía para esa transición empregando empresa privada moito mellor que as empresas privadas tradicionais sería una empresa de economía social, sen reparto de capitais a accionistas anónimos e cun obxectivo de desenvolvemento social e non de maximizacion de beneficio (pero insisto, sempre como parte da transición, porque estas entidades de economía social son tamén privadas, e na miña opinión cando se trata de servizos básicos debe ser a cidadanía quen teña o seu control máis inmediato, minimizando no posible os intermediarios).
------------------------------------------------
Participante 3
Polo que lin por aí o ecoloxismo galego estase mobilizando contra a Lei de Augas entre outras cousas, por exemplo Verdegaia:
-crítica á lei de augas e configuración da Plataforma contra a Lei de Augas
Por outra parte en ESF hai xente experta no tema que ve positiva esta Lei.
Igual se podería organizar un debate ou algo.
----------------------------------------------
Participante 6
Entonces os animais a organizar el debatillo??? sí? sí?
Por cierto, en este comunicado de la plataforma me parece que hay algunas contradicciones e imprecisiones como el tema de la "empresa privada" cuando eso no se desprende de la ley en ningún momento (y en mi opinión tampoco se privatiza el elemento con el canon del agua), aunque a nivel particular sí me gustaría saber las implicaciones del único artículo que encontré donde se mencione este tema:
Artigo 9º.Natureza e adscrición.
1. Augas de Galicia é un ente de dereito público que se axusta á lei, á normativa regulamentaria de desenvolvemento e ao dereito privado.
Aquí (1) y aquí (2) podéis ver diferencias entre derecho público y privado
----------------------------------------------------------------
Participante 4
Non me podo resistir a participar. En canto á distinción dereito público e privado, por definición os entes que son "externos" á propia estrutura central da Xunta son todos de dereito público e sometidos a dereito privado, para gañar axilidade, tanto en contratación como co persoal (laboral, ademais de funcionario). O problema é cando isto, que é unha vantaxe, se utiliza mal (entón se fala de chiringuitos). Pero agora hai unha lei que reorganiza todos os entes da Xunta e os agrupa en só dúas formas, moito máis controladas que antes pola Xunta. E na nova Augas de Galicia non pode entrar capital privado, porque non é unha sociedade, non hai capital social, (como por exemplo, en Sogama).
En todo caso, o solapamento de dereito público e privado é o común nos entes xestores da auga nas distintas comunidades autónomas. Por exemplo, da Axencia Catalana da Auga. Esto é do seu Estatuto:
"La actividad de la Agencia se somete con carácter general en las relaciones jurídicas externas al derecho privado, con las excepciones establecidas en el Texto refundido de la legislación en materia de aguas de Cataluña y en estos Estatutos."
"La actividad de la Agencia se somete con carácter general en las relaciones jurídicas externas al derecho privado, con las excepciones establecidas en el Texto refundido de la legislación en materia de aguas de Cataluña y en estos Estatutos."
Por si acaso [...] se engadiu isto no proxecto de Estatuto de Augas de Galicia:
Art 4.3 do proxecto de Estatuto:
"Augas de Galicia constituese na entidade a través da que a Xunta de Galicia aplica e garante os principios que rexen a xestión pública da auga, a cal é irrenunciable"
Art 24.4 do proxecto de Estatuto:
"Queda expresamente sometida ao dereito público a actividade de Augas de Galicia relacioada coa xestión da auga, e en particular:
a) Os actos de ordenación e xestión do Dominio Público Hidráulico e Marítimo-Terrestre.
b) Os actos ditados en exercicio da potestade sancionadora.
c) Os actos de xestión, inspección e recadación dos tributos da Comunidade Autónoma de Galicia sobre a auga e outros ingresos de dereito público.
d) O réxime de impugnación de actos e do silencio administrativo.
e) Os actos derivados das relacións da entidade con outros órganos e entes da Xunta de Galicia e con terceiros que impliquen o exercicio de potestades públicas, e en xeral calquera acto de gravame ou beneficio que implique o exercicio desas potestades."
"Queda expresamente sometida ao dereito público a actividade de Augas de Galicia relacioada coa xestión da auga, e en particular:
a) Os actos de ordenación e xestión do Dominio Público Hidráulico e Marítimo-Terrestre.
b) Os actos ditados en exercicio da potestade sancionadora.
c) Os actos de xestión, inspección e recadación dos tributos da Comunidade Autónoma de Galicia sobre a auga e outros ingresos de dereito público.
d) O réxime de impugnación de actos e do silencio administrativo.
e) Os actos derivados das relacións da entidade con outros órganos e entes da Xunta de Galicia e con terceiros que impliquen o exercicio de potestades públicas, e en xeral calquera acto de gravame ou beneficio que implique o exercicio desas potestades."
Art 30.2 (Recursos económicos, incluíndo Canon da Auga)
"Os recursos indicados na alínea anterior adicanse exclusivamente ao sostemento das políticas da Xunta de Galicia relacionadas coa xestión pública da auga que leva a cabo a través de Augas de Galicia
"Os recursos indicados na alínea anterior adicanse exclusivamente ao sostemento das políticas da Xunta de Galicia relacionadas coa xestión pública da auga que leva a cabo a través de Augas de Galicia
------------------------------------------------------------
ACTUALIZACIÓN 16-03-2011
Participante 1
Seguindo co debate, engado unha entrevista a Carme Freire do SLG e engado o seguinte reflexión e experiencia persoal:
Sigo pensando que o "canon" é o primeiro paso cara privatización posto que o que parece aquí nos comentarios vosos e que desde o rural non se quere "pagar" polo consumo da auga, e é todo o contrario. Na maioría das traídas de aguas veciñais e ahí estas equivocado participante 6, pagase para manter a calidade e por protexer os mananciais (mantemento, limpeza, análises...). A modo de exemplo na nosa aldea pagamos unha media de 100-150 € ao ano por manter, e protexer os mananciais, e aparte que non se inclúen os gastos que se teñan nas infraestruturas, ademais do traballo persoal de cada "casa" implicada no abastecemento, que senón participa, de novo ten que pagar.
E dito isto, estou en contra do centralismo e o crecemento desequilibrado que provoca a creación de grandes infraestruturas. Non ten sentido que na nosa aldea nos traian e fagan unha forte inversión en tubaxes, conduccións,... para traer a agua da ETAP ou dende Compostela, cando as propias veciñas fomos capaces de asociarnos para poder mellorar o abastecemento a cada unha das nosas casas, gastando diñeiro, horas de persoal, cedendo terreos...
Ademais faime gracia que se diga que coa Lei se mellorará a xestión dos recursos... cando tódalas adminsitracións, pasan olimpicamente do tema, e continúo cos exemplos (persoais, que son os que vivo): as fontes que empregamos no noso abastecemento están na ladeira dunha montaña que foi explotada polos Suecos para extraer seixo para facer Silicio nos anos 60-70. Unha empresa de desmontes pretendía desfacer o monte, e enchelo cos recheos e material excavado das liñas do ave e da autoestrada, e para iso tiñan que romper os cursos de augas naturais, destruíndo as fontes e acuíferos. Por máis que se lle levou fotos, planos e facer 3 recursos na conselleria de medio ambiente, tiñan permiso e non "importaban" as fontes, comparandose co "beneficio" de ter un vertedeoiro de escombros e terra barato e próximo a Compostela. Menos mal que o sr. Villar Mir e Paco Gomez tiñan ámbalas dúas minas propias onde facer o seu negocio e olvidaronse da que está na nosa aldea.
O mesmo pasou coa canteira de áridos que está no monte veciño e da parroquia veciña. Os seus socios pensaban aproveitar o "buraco" feito polos suecos para aproveitar e ir buscar mais seixo. De novo a consellería correspondente doulle tódolos permisos e ao igual que antes non interesaba para a administración que toda a aldea quedase sen auga... iso era un problema menor comparado co "beneficio" da apertura outra ves da mina (claramente xeraba un gran beneficio para a sociedade.... mais ben apara a sociedade anónima que era a empresa). Neste caso o falecemento dun dos socios da canteira impediu que o proxecto se levase a cabo... de momento....
E tamén fago fincapé no que di o participante 6, estou dacordo cos que máis consumen paguen mais... entón porque ENCE-Pontevedra, Endesa-As Pontes, Unión Fenosa-Meirama, Alcoa-San Ciprian..... e moitisisismas mais grandes empresas non pagan mais pola auga, porque só cos 0,40 €/m3 dando os millóns e millons de m3 de auga que consomen anualmente sería suficiente para investir e facer novas insfraestuturas na Galiza mais eficientes e respetuosas co medio ambiente, contaminando menos e con posibilidade de reutilización das augas depuradas para o rego por exemplo...Isto non interesa porque as grandes empresas son as que mandan e queren mais beneficios...
Entón na miña opinión a Administración preocupase polo "dereito a auga", resposta NON, e senón lede nos xornais, ou medios de comunicación as novas relacionadas coa auga son nada mais que inauguracións pre-electorais como as da ETAP de Cervo e Burela o venres pasado, que foi inaugurada polo noso presidente da xunta por 3ª vez, e desta vez funcionando... por fin. (eih, que non critico a este partido do goberno en concreto, senón a tódolos partidos que gobernan, gobernaron e gobernarán...e aos políticos obedecendo as ordes das empresas en particular)
As grandes infraestruturas de depuración son axeitadas na Galiza, resposta NON, coa dispersión do rural galego a única forma axeitada e exitosa para mellorar e xestionar a auga, os acuíferos, as comunidades de traidas de augas veciñais, comunidades de montes.... nas que as propias persoas que disfrutan dese dereito á auga teñan que mantelo, xestionalo e protexelo, porque como seres humanos só nos preocupa o que é noso, o que nos doe... o dos demais non interesa.
A ver si opina alguén mais, porque hai xente moi crítica e capaz en ESF que pode dar máis ideas e opinións... que poden ser boas solucións.
-------------------------------------------------------------------------------
Participante 6
O que se paga nas comunidades por mantemento e protección de mananciais que menciona participante 1 non se trata dun imposto solidario para mellorar as condicións doutras zonas que non teñen tan fácil un acceso axeitado ao auga, por iso creo que non estou equivocado co que dicía, xa que eu referíame (quizais me expliquei mal) a que non se paga un imposto solidario (que para min debería ser a base dos impostos e por iso creo neles). E se se trata dun imposto solidario non vexo o da privatización por ningún lado (como dicía, isto me parece máis unha "loita" entre o público e o comunitario-autoxestionado).
O que pagades na túa comunidade, participante 1, é algo que non vai máis aló do necesario para a autoxestión. Certo, até o dagora deixáronvos sós e tivestes que autoxestionarvos, por qué agora queren coa nova lei que todo o mundo sexa solidario e se cobra un canon mesmo a quen tivo que buscarse a vida só? Esa podería ser a pregunta, pero o feito de que antes se fixera mal non implica que se poida facer ben, e que o que eu bote de menos na lei (aparte dos erros comentados na difusión especialmente graves cando entrábamos en período electoral) sexa máis espazo para a participación das comunidades e outros axentes sociais, por exemplo no seguemento á xestión do diñeiro do canon para que realmente sexa un imposto solidario, e non haxa a tentación de que se empregue por exemplo nestas macro-estructuras que nalgunhas zonas de máis concentración son necesarias pero que nalgunhas ocasións son inaxeitadas e serven como simple "caladeiro de votos" para o partido que lle toque ou para subcontratar a algunha empresa que se forre con este servizo (e iso si podería ser unha privatización encuberta), deixando descoidadas as zonas máis ailladas como se fixo até o dagora. Ou sexa, para min a clave non é que o canon sexa privatizar, senon que o seguemento da xestión de algo que me parece boa idea non sexa axeitada e non se deixen espazos para a participación nisto, co cal pódese favorecer a unha minoría (só a xente das cidades, ou só a tal ou cual empresa ou partido político).
Comparto con participante 1 o rexeitamento ao tradicional "mirarcaraoutrolado" das propostas lexislativas á hora de que as empresas paguen un precio xusto polos recursos naturais que consumen, e que debería pasar máis polo "non se contamina e se consume dacordo coa capacidade de rexeneración do ecosistema" e non polo "quen contamina paga". Neste tema eu penso ademais que habería que ter especial coidado, xa que existen ámbitos estratéxicos que hai que priorizar (o cal na miña opinión non se fixo coa participación axeitada como por exemplo o que xa mencionei da acuicultura que extrañamente empezou a ter gran protagonismo nos últimos anos), por exemplo, a producción hidroeléctrica é en Galicia dunha importancia tal para o modelo que a min me gustaría que se implementara que vería con bos ollos un canon minimizado como o que xa ten, o mesmo que no caso das pequenas poboacións que dan cohesión ao modelo territorial galego, pero non no caso de ENCE ou as térmicas...
-------------------------------------------------------------------------------
CONTINUARÁ...
8 ene 2011
Juegos de Rol como tecnología para el desarrollo humano
Las Bellas Artes se han empleado tradicionalmente como herramienta de educación y sensibilización en diversos ámbitos. El de la cooperación al desarrollo y la transformación social no es ajeno a este fenómeno, y tanto cine como literatura en todas sus formas, pintura, fotografía, cómic y también teatro (en Galicia ha habido no hace mucho un curso de teatro y cooperación, e incluso existe desde los 60 el llamado “teatro del oprimido” como variante específica que busca “transformar al espectador en protagonista de la acción dramática y, a través de esta transformación, ayudar al espectador a preparar acciones reales que le conduzcan a la propia liberación") hace tiempo que se involucran en estos temas.
Los juegos de rol, a medio camino entre herramienta educativa, de ocio y arte en si mismo, han tenido un uso en este ámbito sobre todo como herramienta educativa puntual en el marco de talleres, cursos o seminarios, pero no tanto como herramienta de educación informal o arte-denuncia en sí mismo (al contrario que su primo el teatro, que en algunas de sus variantes como la mencionada teatro del oprimido, hace protagonista al espectador de las situaciones, o sea, puro rol).
En ámbitos académicos y educativos se usa en materias como historia y fiestas de recuerdo histórico (en Galicia hay ejemplos de Guiness, como el juego de rol de Irmandiños que desgraciadamente ya no se realiza, y otros vinculados a enseñanza secundaria en cultura clásica como una iniciativa que se da actualmente en el IES de Chantada). Pero no es tan habitual iniciativas puras de rol en el ámbito de la transformación social y la cooperación al desarrollo. En Galicia, una iniciativa que ya lleva años en marcha es el taller de tres horas de duración que Ingeniería Sin Fronteras incluye cada año en su curso de Introducción a la Cooperación para el Desarrollo, que realiza en colaboración con la Universidad de Santiago. Se trata de que los alumnos interactúen como representantes de una ONG con una comunidad de Nicaragua con distintos habitantes de la misma, para conocer su problemática. Es un ejemplo de usar el juego de rol como herramienta didáctica. En Ingeniería Sin Fronteras Valencia han llegado a publicar un juego de rol con temática similar (“Viviendo en El Guanacastillo”), donde los jugadores toman el papel de miembros de familias de la comunidad de Guanacastillo (también en Nicaragua), y deben esforzarse por mejorar su calidad de vida con sus escasos medios y las circunstancias adversas que se dan en su comunidad (con un auténtico ejercicio de contabilidad familiar). Se trata del juego de rol en su vertiente de herramienta de educación para el desarrollo. En cambio, el introducir valores de integración, multiculturalidad o educación para la ciudadanía global mientras se está jugando (como arte u ocio) no se da tanto con los juegos de rol, aunque sí hay algunas experiencias en Galicia.
Algunas de las características del juego de rol como “arte” que lo convierten en Tecnología para el Desarrollo Humano:
- Capacidad de los participantes de tener la iniciativa y crear la historia, lo que aumenta la empatía con el personaje que interpretan (y que inevitablemente se suele contagiar con gran parte de la personalidad de quien está interpretándolo, a diferencia por ejemplo del teatro tradicional, donde los espectadores suelen tener papel más pasivo). Podemos decir que los juegos de rol son al teatro tradicional lo que la comunicación 2.0 es a la comunicación tradicional o a la 1.0
- Como herramienta educativa activa, sirve para fijar mucho mejor no solo conocimientos, sino también procedimientos y actitudes, y desarrollar valores.
- No crea dependencia, es fácil de adaptar a las distintas culturas, es muy adaptable a distintos contextos socio-culturales y socio-económicos (en todas las culturas hay cuenta cuentos y teatralizaciones, pero no siempre los espectadores pueden integrarse como personajes de la historia, sino que son más bien oyentes pasivos de una historia moralizadora o de entretenimiento).
- Se estimula el pensamiento crítico y la resolución de problemas, así como el trabajo en equipo y la asunción de responsabilidades por los actos realizados. Al tener la posibilidad de usarlo como juego colaborativo (y no competitivo), estos valores se fortalecen aun más.
- Es barato y se puede practicar en cualquier lugar.
- Es replicable por jugadores y personas de cualquier estatus por no exigir un especial nivel cultural, formativo, adquisitivo, etc. El papel del Director de Juego (y de quien diseñe la aventura) sin embargo sí puede ser más complicado y exigir de ciertos conocimientos por ejemplo cuando se pretende dar al juego un contenido transformador o de transmisión de valores de ciudadanía global, dada su influencia en la historia y los jugadores.
3 ene 2011
Resumo blogueiro mensual: novembro e nadal 2010
CONTIDOS
* Blogue de Vida Asociativa
* Blogue Nicaragua
* Blogue Honduras
* Blogue asignatura de cooperación da UDC
* Outros recursos 2.0 de ESF Galicia
* Outros blogues ISFeros
* Outros enlaces de interese
* Novas publicacións en papel
* E no próximo mes ...
* A ESFrase do mes
BLOGUE DE VIDA ASOCIATIVA
En novembro e nadal houbo unha frenética actividade, con charlas de presentación en distintas sedes (en ocasións, con disfraces incluidos), reunións en tódalas sedes (Vigo, Coruña, Compostela, Lugo e Ferrol que repuntan e Ourense, que nace, e a quen lle desexamos moita sorte na andaina esfeira!!!). Tamén houbo una actividade remarcable de denuncia do que estivo e está a ocorrer no Sahara Occidental con exposicións e actividades en Compostela, Ferrol e Ourense, e participación en actividades e cursos promovendo actividades e contidos de temas tan variados como a Educación para o Desenvolvemento (incluido a participación no Foro Mundial da Educación cunha actividade autoxestionada), Tecnoloxías Tradicionais, Auga e Saneamento, Programas de Coñecemento da Realidade e Desenvolvemento Rural en Ourense, Compostela, Lugo e Coruña, e a actividade estrela das Xornadas de Enerxías Renovables e Desenvolvemento Humano en Vigo. Tamén se participou na VI Feira de Asociacións da Universidade de A Coruña. Destacar tamén a Xuntanza da base social de ESF en Coruña, onde se comezou o traballo na próxima Planificación Estratéxica de ESF.
BLOGUE NICARAGUA
Nestes meses de novembro e nadal neste blog se falou de actividades como a capacitación en uso racional de auga, así como a entrevista ao Cacique Maior da Comunidade Indíxena de Jinotega, (que tamén e participante no proxecto) e un resumo das actividades que se estiveron a realizar na FASE III e o peche do traballo en Nicaragua cunha visita ao terreno do técnico de proxectos. En xaneiro se pechan 3 anos de traballo en Nicaragua, aínda que o blog continuará para informar de novas e das leccións aprendidas uns meses máis. O traballo en rede coas nosas copartes FIDER e La Cuculmeca continuará, queremos ser as súas voces en Galicia, e apoialos no que sexa necesario para difundir propostas, revisalas e crear nodos. Ata sempre!!!!BLOGUE HONDURAS
Nos meses de novembro e nadal houbo moito traballo de desenvolvemento co CartoLab da ferramenta de sistema de información xeográfica para os Plans de Manexo de Fincas que se están levantando nun dos proxectos co noso socio local CODDEFFAGOLF, e tamén se pode ver a crónica da viaxe ao Golfo de Fonseca do técnico de proxectos, coincidindo coa avaliación intermedia do programa de auga e saneamento, coa que se pode ter un bo vistazo xeral do que se está a facer.
BLOGUE DA ASIGNATURA DE COOPERACIÓN DA UDC
Sen moito movemento, xa que o forte chegará no segundo cuatrimestre, a partir de febreiro, cando comece unha nova edición da asignatura.OUTROS RECURSOS 2.0 DE ESF GALICIA
- DESTACADO. Páxina de Facebook de ESF Galicia. Creada o 24 de xullo e conectada directamente ao twitter, para ampliar as canles de comunicación e información. Búscaa!
- Wiki de ESF Galicia. Pretende ser unha ferramenta para coñecer mellor como funciona ESF Galicia, os seus distintos grupos, e ter un acceso fácil a diversos recursos necesarios para o funcionamento do día a día da asociación. Todo o que sempre quixo saber e nunca se atreveu a preguntar...
- Twitter ESF Galicia. É un canal para que os que querades estedes puntualmente informados do que está a maquinarse en ESF, e con comentarios e noticias relacionados con cambio social e desenvolvemento que vaian surxindo. Seguídeo!! Neste mes houbo un crecemento importante de seguidores e seguidos.
- Slideshare ESF Galicia. Creado en maio, ahí podedes ver algunhas presentacións sobre temáticas de interese de ESF.
- Blog de Enerxías, estos meses estiveron coa organización dunhas xornadas sobre Enerxía e Cooperación en Vigo, que pronto se poderán ver na televisión da UVigo.
- Blog de Proxectos de El Salvador como mostra dos proxectos que se fixeron entre 2004 e 2008 colaborando con ESF Catalunya.
- Grupo de Facebook de ESF Galicia.
- Album de ESF Galicia, onde podes ver e colgar fotos das actividades de ESF.
- Canal youtube de ESF Galicia, con algúns vídeos que non vos podedes perder.
- Podomatic de ESF Galicia. Recén creado. Onde se van colgando diversas entrevistas ou participacións de ESF na radio e outro material sonoro xenerado.
- Delicious de ESF Galicia. Xestor de enlaces web, de momento usado só para recopilar as aparicións de ESF Galicia en medios de comunicación dixitais.
OUTROS BLOGUES ISFEROS
- Proxectos en Sahara. Iniciado por ESF Galicia, pero que agora xa é patrimonio de todo ISF, sendo "alimentado" por membros de Galicia, Aragón, Asturias, Castilla-León, etc.
- ISF Telecos, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingeniería de Telecomunicaciones de Madrid.
- ISF Aero, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingeniería Aeronáunica de Madrid.
- ISF Caminos, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingeniería de Caminos de Madrid.
- ISF Geominas, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingenieros de Minas de Madrid.
- Grupo universitario de Ciudad Real, de ISF ApD. Blog do grupo universitario de Ciudad Real.
- ESF Catalunya. Blog corporativo dos compañeiros de ESF Catalunya.
- ISF Andalucía en Perú
- ISF Andalucía en Kenia
- ISF Asturias en Angola
- ISF Asturias, sección xuvenil
- Twitter de ISF Asturias
- Twitter de ISF ApD
- Grupo de Facebook Federal de ISF
OUTROS ENLACES DE INTERESE
Auga
Vídeo. Mujeres y Agua¡Cuidado! El Banco Mundial financia un saqueo masivo corporativo del agua
El agua embotellada, oro líquido
Independent Expert on the issue of human rights obligations related to access to safe drinking water and sanitation (con dos ejemplos de buenas prácticas desde Nicaragua promovidos por nuestros socios de La Cuculmeca).
China, agua, agua, agua
La crisis del agua en la India
Comunicación para o (como) desenvolvemento
Wikileaks: ¡Pongan fin al asalto!¿Tenemos miedo las organizaciones sociales a ejercer el poder a través de la tecnología? (en tres entregas)
¿Quien está detrás de Wikileaks?
Consumo responsable
Bicis compartidas en 100 ciudades europeas¿Alguna vez te has preguntado de donde viene tu ropa?
Consumir menos, vivir mejor. Libro pdf.
Pescanova, el gigante camaronero de Nicaragua
DESTACADO. La economía solidaria, en marcha
Cooperación e ONGD
Dándole vueltas al impactoEducación para o desenvolvemento
Vídeo. Educación para o desenvolvementoIniciativas
AidData. A maior base de datos pública de Axuda Oficial ao Desenvolvemento.Biblioteca Abierta. The Open Library
Rede Galega Contra a Pobreza
De la soberanía digital al Movimento de los Sin Satélite
Investigación para o desenvolvemento
Observatorio de la Cooperación Universitaria al Desarrollo80 herramientas para el desarrollo participativo
La fusión ha dejado de ser un sueño
Mundo
Territorios ocupados minuto a minuto (Sahara Occidental).Vídeo. Caribeños del Sáhara (2007)
Objetivos de Desarrollo del Milenio en Honduras 2010. Informe.
Pescanova, el gigante camaronero de Nicaragua
Políticas e modelos de desenvolvemento
Design thinking en la prácticaAlgunos criterios para el modelo (desenvolvemento rural)
Desarrollo: ¿Hay vida más allá de las ayudas gubernamentales?
Ayudas agrícolas europeas: los nuevos fondos reservados
Sensibilización
Observatorio de la deuda en la globalización¿Por qué se ha permitido la entrada de cinco millones de inmigrantes en España?
Activistas universitarios madrileños deportados desde Liboa
Lo que consume una bombilla
La defensa de WikiLeaks y el bautismo de fuego de las primeras Ciber-guerrillas
¿Qué hacer ante controles, redadas y detenciones basadas en el perfil étnico?
Soberanía alimentaria e desenvolvemento rural
Vídeo. Campesinas semillas de cambio.Vídeo. Hambre de soja.
El informe del Banco Mundial sobre acaparamiento de tierras: más allá del humo y los espejos
Tecnoloxías da Información e Comunicacións (TIC)
La ONU y una Fundación "ficticia" impulsan School 2.0 de Microsoft en el Tercer MundoVolviendo en Software Libre el Cebo Libre de Linux. Igual linux no es tan libre como creíamos...
El camino hacia la soberanía digital
Manifiesto por una red neutral
¿Tienen derechos los usuarios de facebook?
Tecnoloxía para o desenvolvemento humano
NOVAS PUBLICACIÓNS EN FÍSICO
(se vos interesan, están no local de A Coruña ou fácilmente accesibles, e podedes solicitalas para préstamo).- Xogo de Rol "Viviendo en el Guanacastillo". ISF Valencia. En papel e CD.
- Revista números 2 e 3 de Soberanía Alimentaria, Biodiversidad y Culturas.
E NO PRÓXIMO MES ...
- 9 de xaneiro: formación xeral sobre seguemento de proxectos e planificación grupal. Ás 15:30 na ETSE de Compostela.- Reunións para rematar a formulación de dous proxectos en Honduras (un sobre auga e saneamento na comunidade de San José de las Conchas e outro sobre diversificación productiva de familias de pescadores no Golfo de Fonseca), e outro en Galicia sobre promoción de Tecnoloxía para o Desenvolvemento Humano.
Para máis info sobre cursos e eventos consultade a Axenda Solidaria da Coordinadora Galega de ONGD
ENVIADE AS ACTIVIDADES DOS VOSOS GRUPOS!!!
A ESF-RASE DO MES
A tecnoloxía é só unha ferramenta. A xente usa as ferramentas para mellorar as súas vidas.Tom Clancy
2 ene 2011
Última reunión del año en la sede de Lugo
La sede de Lugo está resurgiendo de sus cenizas, un proceso bastante habitual por desgracia, en la última reunión del año se incorporaron tres nuevas voluntarias. En la foto de izquierda a derecha, Tomás, Covadonga, Alicia, Marta y un servidor, son tod@s nuevos voluntarios de este año, hay que añadir a David y María también lo son. Marcos y yo somos los únicos que quedamos del antiguo grupo; desde la sede tenemos siempre presente a nuestras dos voluntarias de Erasmus, Rebeca y Angeles, para el año os esperamos, disfrutar de vuestra experiencia; por último Agustín, que está dándonos apoyo desde la recámara.
Este día fue muy especial, además de la reunión semanal, nos fuimos de cañas a vertebrar, se añadieron más personas al grupo, estuvimos hablando y reflexionando de muchos temas, al final nos dieron más de la una de la mañana, con una cerveza en la mano, y decidimos terminar la última reunión del año y la primera de una nueva etapa. Para concluir, terminamos el año con el regusto de que los nuev@s voluntar@s , vienen con ganas, con conciencia y muy buen rollo. Gracias a tod@s las personas que ayudan o han ayudado a la sede de Lugo.
Perdón si me he olvidado de alguien, GRACIAS.
Este día fue muy especial, además de la reunión semanal, nos fuimos de cañas a vertebrar, se añadieron más personas al grupo, estuvimos hablando y reflexionando de muchos temas, al final nos dieron más de la una de la mañana, con una cerveza en la mano, y decidimos terminar la última reunión del año y la primera de una nueva etapa. Para concluir, terminamos el año con el regusto de que los nuev@s voluntar@s , vienen con ganas, con conciencia y muy buen rollo. Gracias a tod@s las personas que ayudan o han ayudado a la sede de Lugo.
Perdón si me he olvidado de alguien, GRACIAS.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)