Ao fío da campaña promovida por Veterinarios Sen Fronteiras contra a especulación alimentaria por parte dalgunha entidade bancaria, no grupo de desenvolvemento rural de ESF Galicia se fixo unha mini-reflexión-debate (que segue aberto).
A cuestión que se plantexaba era se o promover produtos bancarios deste tipo realmente non pode máis que contribuir á especulación ou podería ser unha ferramenta para asegurar precios mínimos aos campesiños. Ou sexa, na liña do que se promove na tecnoloxía para o desenvolvemento humano: é a ferramenta en si mala porque só se pode usar con un mal fin, ou é malo o xeito en que se está a usar?
Realmente non temos claro se a ferramenta en si é mala ou non, pero o que está claro é que á hora de deseñar unha ferramenta hai que ter en conta o contexto, e prever se vai a facerse un bo uso ou non dela ou vai ser unha ferramenta "ad hoc" para un uso perxudicial para o desenvolvemento das poboacións máis vulnerables. Parece que neste caso está bastante claro...
Ademais estes días fálase bastante destes temas da crise alimentaria como nunha entrevista en El País ou o último informe do World Watch Institut sobre innovacións para rematar coa fame.
29 abr 2011
28 abr 2011
SensiCom rematando a serie de Stands
Boas a todos!!
O xoves 28/04/2011 SensiCom Compos poñerá o seu último stand e será na E.T.S.E.
Decidimos deixar a Escola como último lugar para poñer o stand porque é un sitio onde sempre repetimos e porque nela está o local da nosa sede. Polo tanto pretendemos unha dobre finalidade:
Como mencionei, con este stand cerramos o ciclo de stands programados para este curso. Unha vez o recollamos, contaremos a experiencia que se viviu en cada un.
Este ano fixémosvos esperar un pouco polas ansiadas "aventuras de stand", esperamos non defraudarvos!
Saúdos!!
Grupo de Sensibilización e Comunicación Compostela
O xoves 28/04/2011 SensiCom Compos poñerá o seu último stand e será na E.T.S.E.
Decidimos deixar a Escola como último lugar para poñer o stand porque é un sitio onde sempre repetimos e porque nela está o local da nosa sede. Polo tanto pretendemos unha dobre finalidade:
1. Dar a coñecer as diferentes actividades e temáticas, xunto cos proxectos, que ESF leva a cabo.
2. Descubrir ao alumnado da ETSE que na súa Escola existe a sede dunha ONG.
Como mencionei, con este stand cerramos o ciclo de stands programados para este curso. Unha vez o recollamos, contaremos a experiencia que se viviu en cada un.
Este ano fixémosvos esperar un pouco polas ansiadas "aventuras de stand", esperamos non defraudarvos!
Saúdos!!
Grupo de Sensibilización e Comunicación Compostela
27 abr 2011
ESF se vai de cea!
Para celebrar o éxito das actividades do grupo de ICD, e adiantando un pouco a fin do curso, celebrase mañan, xoves 28 de abril, unha estupenda cea.
Esta idea, orixinal do Sr. Quintela, foi ampliada polo grupo de Sensi-Coruña para celebrar tamén o fin das nosas actividades.
Non sendo unha cea privada, pensamos que calquer membro de ESF ou persoa achegada se poida apuntar para pasalo ben con nos.
O lugar escollido foi o restaurante Alcume na C/ La Galera, A Coruña, as 22:00h.
Deixovos o Doodle para apuntarse.
Calquer cousa estou dispoñible no 681 08 49 02.
http://www.doodle.com/mu4pz9h8rtq24uss
Ata mañaaaan!!!
Esta idea, orixinal do Sr. Quintela, foi ampliada polo grupo de Sensi-Coruña para celebrar tamén o fin das nosas actividades.
Non sendo unha cea privada, pensamos que calquer membro de ESF ou persoa achegada se poida apuntar para pasalo ben con nos.
O lugar escollido foi o restaurante Alcume na C/ La Galera, A Coruña, as 22:00h.
Deixovos o Doodle para apuntarse.
Calquer cousa estou dispoñible no 681 08 49 02.
http://www.doodle.com/mu4pz9h8rtq24uss
Ata mañaaaan!!!
22 abr 2011
La nueva (in)cultura del agua
Esto es el material de una charla que se dio hace un par de años en las jornadas "Los Quilates del Agua" en Coruña. Con todo el debate que se ha venido dando en ESF con mesa redonda incluida, me ha venido a la mente y aquí he rescatado lo que se comentó en la charla "La nueva cultura del agua" (¡con dinámicas interactivas incluidas!), por si no pudisteis estar...
I. ¿Nuestra visión sobre el agua está determinada por nuestra cultura?
Este vídeo tenéis que escucharlo primero con los ojos cerrados. ¿Qué os evoca? ¿Si no tuvierais acceso a agua suficiente o este acceso fuera complicado creéis que os evocaría lo mismo?
¿Y si hubiera sido este otro vídeo (escuchadlo también primero con los ojos cerrados) no os hubiera evocado lo mismo?¿Por qué pensáis que el sonido del agua suele evocar esos sentimientos?
II. La especificidad del agua como recurso.
Un artículo interesante para leer, sobre todo la tabla 1. Why water is not an ordinary economic good, or why the girl is special de Hubert H.G. Savenije
III. Dinámica: distintas visiones sobre la gestión del agua.
IIIa. Se hacen 4 grupos entre los asistentes, a persona de cada uno se le reparte un papel con información para leer respecto al enfoque que defiende su grupo, extraídos de los enfoques que describen los impulsores de la nueva cultura del agua.
1. ENFOQUE HIDRÁULICO
El nivel hidráulico, o fontanería hidráulica, considera al agua como un recurso productivo convencional, y por tanto su gestión está encaminada a construir embalses y canales que permitan transportarla al lugar donde pueda producir el máximo rendimiento en un momento dado, considerando las crecidas y los períodos de estiaje como patologías propias del régimen hidrológico natural. Las políticas de agua que se inspiran en esta percepción pueden estar justificadas en países sujetos a penurias económicas o alimentarias, si bien su implementación ha provocado la degradación de los ríos y otros ecosistemas acuáticos en todo el mundo.
2. ENFOQUE HIDROLÓGICO
El nivel hidrológico es consciente de la gran singularidad del agua como elemento dinámico y dinamizador; considera la gran riqueza de su ciclo y sus interacciones con otros elementos del planeta. Este nivel integra la gestión de avenidas, sequías, sólidos disueltos, sedimentos transportados, relación con las aguas subterráneas, etc. dentro de la complejidad de la gestión hídrica, aplicando el principio de cautela y por tanto realizando estudios meticulosos antes de actuar
en cualquiera de las partes del sistema hidrológico, con el fin de preservar los equilibrios hidroquímicos (p.e. calidad química de las aguas en un determinado lugar) y geomorfológicos (p.e. aportes de sedimentos al Delta del Ebro) mantenidos por el agua dentro de la unidad de la Cuenca. Las obras hidráulicas no son consideradas como un objetivo en sí mismas sino como un impacto necesario cuyas consecuencias negativas deben ser previstas y minimizadas en lo posible.
3. ENFOQUE ECOSISTÉMICO
El nivel ecosistémico, incluyendo al anterior, considera además las interacciones del agua con la biosfera, y postula el “buen estado ecológico” de los ecosistemas acuáticos como un objetivo en si mismo y una forma de garantizar la preservación de las funcionalidades del agua como recurso productivo y suministro de agua potable. En este nivel se sitúa la Directiva Marco del Agua, que debe regir las políticas hidrológicas futuras de todos los países de la UE. El Gobierno español se ha mostrado como uno de los más reticentes a la aprobación de la directiva, consiguiendo introducir pequeños resquicios por donde eludir los compromisos y plazos exigidos por la misma.
4. ENFOQUE HOLÍSTICO
El nivel holístico (“completo”), engloba tanto la construcción de infraestructuras que garanticen acceso al agua, como el tener en cuenta la parte hidrológica, así como las interacciones del agua con la litosfera, la atmósfera y la biosfera. Pero además, se interesa también y de manera singular por las interacciones de los ríos con la sensibilidad de las personas, con la faceta más espiritual de los seres humanos. En este nivel un río no es sólo un sistema extraordinariamente dinámico que mantiene intrincados equilibrios mediante procesos ecológicos y geomorfológicos, sino que es también todos los sentimientos que evoca en los habitantes del territorio circundante, sus aportaciones a la calidad de vida de los mismos y a su conciencia de pertenencia al propio territorio. Este enfoque introduce en la gestión hídrica el derecho de las minorías a no ser expulsadas de sus territorios históricos, y el derecho de las generaciones futuras a disponer y disfrutar del patrimonio hidrológico.
IIIb. Discusión en cada grupo con su propia visión sobre un caso práctico, como lo resolverían (y con qué condiciones) y por qué. Tras acordar una postura común, designaron un portavoz. El caso práctico es el siguiente, sacando datos de nuestro conocimiento por el trabajo de ESF en la zona y también de aquí:
CASO PRÁCTICO. LAGO DE APANÁS, NICARAGUA.
Se trata de una zona montañosa en el norte de Nicaragua, donde hay un valle perteneciente a la comunidad indígena del lugar, con un gran potencial hidroeléctrico por poderse hacer distintas caídas de agua con mucha diferencia de alturas. En el área (50 km2) viven 1000 familias (unas 5000 personas) entre indígenas y colonos establecidos de forma permanente (estos últimos en situación de tenencia de tierras irregular, ya que la mayoría son ocupaciones). El clima de la zona es bastante húmedo y a la gente no le falta agua superficial más que en épocas puntuales de sequía (1 mes al año), que entonces usan algunos pozos. No tienen electricidad, y el agua no es de buena calidad (sedimentos).
Los estudios indican que podría ser un lugar idóneo para generar gran parte de la energía eléctrica del país e incluso exportar, reduciendo así la dependencia de combustibles fósiles y generando divisas para el país. Además sería una fuente segura de agua que regularía los caudales de 3 ríos de cuencas distintas.
Sería una serie de 3 presas, la mayor de 48 m de altura, con un gasto equivalente a todo el presupuesto del país para infraestructuras durante 4 años, si bien hay la posibilidad de financiarlo a través del Banco Mundial y ofertar la obra a empresas extranjeras.
IIIc. El portavoz de cada grupo salió a la palestra y explicó la postura del grupo ante el resto de los asistentes, que se fueron situando en el grupo que le convencía más (incluso cambiando de grupos según avanza el debate). El debate, no necesito decirlo, fue feroz...
IIId.Reflexión a partir del agua como derecho humano y necesidad.
Una concepción puramente materialista de la vida nos lleva a un modelo de gestión hidráulico, al servicio de un productivismo falto de cualquier tipo de reflexión. Sin embargo, una vez nuestras necesidades básicas de alimentación y bebida han sido satisfechas (en esto incidía mucho Jáuregui en una charla que impartió en A Coruña precisamente esos días, que es antes beber que “los pajaritos” en relación a la protección de la biodiversidad), los seres humanos tenemos otro tipo de necesidades, espirituales pero igualmente legítimas, que el puro desarrollo económico no puede satisfacer. Bajo este punto de vista, los ríos no son sólo un recurso aprovechable en actividades económicamente productivas, sino también unas enormes fuentes potenciales de bienestar y un invaluable patrimonio natural y cultural. Los ríos son también todo lo que evocan y representan para las gentes de los territorios de los que forman parte.
Entonces ¿cambiaría vuestro punto de vista si esto implicara cubrir necesidades básicas? ¿Qué necesidades básicas?
III.e. Estado actual del caso Lago Apanás.
Se construyó con el préstamo del Banco Mundial (18 de Agosto de 1962 y terminó el 17 de enero de 1965), en su nivel normal con 58 Km. cuadrados y un volumen de almacenamiento de 440 millones de metros cúbicos. Tuvo un costo mucho mayor del presupuestado. Defensores del proyecto resaltan que cabe indicar que del uso de sus aguas reguladas para producir energía, este sirvió y sigue sirviendo para alimentar a la población ribereña; ya que el pescado es una fuente importante de alimento barato. Alrededor de 1964, el Ministerio de Economía, en ese entonces, en conjunto con la Gerencia General de Construcción, sembraron en el lago de Apanás 150,000 crías de Pejerrey, que se multiplicaron en tal forma que para pescar, sólo se necesitaba el anzuelo, sin carnada. En realidad esto fue un desastre ecológico ya que arrasó con el resto de las especies autóctonas. Tiene una capacidad instalada de 50MG con dos unidades generadoras, produciendo anualmente una energía de 240 GW/H, representando el 23% de la energía eléctrica que se produce en el país (por una empresa pública llamada HIDROGESA que luego la vende subvencionada por el estado a FENOSA, y que no distribuye a muchos de los pueblos que rodean el lago), fue declarado sitio RAMSAR (con 226 hectáreas, reconocido el 8 de noviembre del 2001).
Con el activo apoyo del Banco Mundial (BM), más de 45.000 grandes presas fueron construidas durante la segunda mitad de ese siglo, alcanzándose en los años 70 un ritmo de entre dos y tres nuevas grandes presas por día en el mundo. Sin embargo, en la década de los 80 se reduce el ritmo de construcción y se abren claros signos de crisis en el modelo, especialmente desde los Estados Unidos (EEUU) y Europa.
Hoy en día ya está fuera de su vida útil, y no se le ha dado mantenimiento ni se promocionó la reforestación y buenas prácticas de los ríos que vierten a él, con lo que tiene muchos sedimentos. Además su paisaje ha hecho muy apetecible para compradores potenciales de tierra (muchos de ellos extranjeros) para hacer condominios de casas, debido además al bajo precio del terreno (que teóricamente era de la comunidad indígena). Intentaron privatizar los recursos hídricos en los últimos años, con lo que se prohibiría el acceso a la orilla en la mayor parte de su perímetro, convirtiéndolo en una especie de playa privada (como ya hay muchos casos). El rechazo de la comunidad indígena (a quien se le expropió en su día pero que sigue teniendo escrituras reales de la época de los españoles) y el resto de habitantes de la zona está evitándolo, por el momento.
Hoy día se plantea hacer uno aun mayor, bastante cerca, el proyecto COPALAR, ante la oposición frontal de todos los habitantes de la zona (incluidas autoridades locales).
IV. Claves en la nueva cultura del agua, tanto soluciones como problemas para ponerlas en práctica.
Se dividieron en dos grupos los asistentes y uno aportaba soluciones y conceptos de la Nueva Cultura del Agua y el resto problemas para ponerlas en práctica o condicionantes bajo los que no se podría o sería complicado ponerla en práctica.
V. Declaración europea por una Nueva Cultura del Agua.
Se realizó una presentación sobre el documento de la declaración europea por una Nueva Cultura del Agua con conceptos de derecho humano al agua que ISF trabaja hace años y de lo que cuenta con distintas publicaciones y material.
Niveles de prioridad:
Agua para la vida
Agua para actividades de interés general
Agua para el crecimiento económico (ahora mismo más del 50% de la extraída de ríos y acuíferos)
VI. Cierre.
Adivinanza. Esta canción ¿qué os evoca (click en el enlace y escucha con ojos cerrados)?¿cómo la titularías? En el podcast aparece el título original y su explicación.
Este vídeo tenéis que escucharlo primero con los ojos cerrados. ¿Qué os evoca? ¿Si no tuvierais acceso a agua suficiente o este acceso fuera complicado creéis que os evocaría lo mismo?
¿Y si hubiera sido este otro vídeo (escuchadlo también primero con los ojos cerrados) no os hubiera evocado lo mismo?¿Por qué pensáis que el sonido del agua suele evocar esos sentimientos?
II. La especificidad del agua como recurso.
Un artículo interesante para leer, sobre todo la tabla 1. Why water is not an ordinary economic good, or why the girl is special de Hubert H.G. Savenije
III. Dinámica: distintas visiones sobre la gestión del agua.
IIIa. Se hacen 4 grupos entre los asistentes, a persona de cada uno se le reparte un papel con información para leer respecto al enfoque que defiende su grupo, extraídos de los enfoques que describen los impulsores de la nueva cultura del agua.
1. ENFOQUE HIDRÁULICO
El nivel hidráulico, o fontanería hidráulica, considera al agua como un recurso productivo convencional, y por tanto su gestión está encaminada a construir embalses y canales que permitan transportarla al lugar donde pueda producir el máximo rendimiento en un momento dado, considerando las crecidas y los períodos de estiaje como patologías propias del régimen hidrológico natural. Las políticas de agua que se inspiran en esta percepción pueden estar justificadas en países sujetos a penurias económicas o alimentarias, si bien su implementación ha provocado la degradación de los ríos y otros ecosistemas acuáticos en todo el mundo.
2. ENFOQUE HIDROLÓGICO
El nivel hidrológico es consciente de la gran singularidad del agua como elemento dinámico y dinamizador; considera la gran riqueza de su ciclo y sus interacciones con otros elementos del planeta. Este nivel integra la gestión de avenidas, sequías, sólidos disueltos, sedimentos transportados, relación con las aguas subterráneas, etc. dentro de la complejidad de la gestión hídrica, aplicando el principio de cautela y por tanto realizando estudios meticulosos antes de actuar
en cualquiera de las partes del sistema hidrológico, con el fin de preservar los equilibrios hidroquímicos (p.e. calidad química de las aguas en un determinado lugar) y geomorfológicos (p.e. aportes de sedimentos al Delta del Ebro) mantenidos por el agua dentro de la unidad de la Cuenca. Las obras hidráulicas no son consideradas como un objetivo en sí mismas sino como un impacto necesario cuyas consecuencias negativas deben ser previstas y minimizadas en lo posible.
3. ENFOQUE ECOSISTÉMICO
El nivel ecosistémico, incluyendo al anterior, considera además las interacciones del agua con la biosfera, y postula el “buen estado ecológico” de los ecosistemas acuáticos como un objetivo en si mismo y una forma de garantizar la preservación de las funcionalidades del agua como recurso productivo y suministro de agua potable. En este nivel se sitúa la Directiva Marco del Agua, que debe regir las políticas hidrológicas futuras de todos los países de la UE. El Gobierno español se ha mostrado como uno de los más reticentes a la aprobación de la directiva, consiguiendo introducir pequeños resquicios por donde eludir los compromisos y plazos exigidos por la misma.
4. ENFOQUE HOLÍSTICO
El nivel holístico (“completo”), engloba tanto la construcción de infraestructuras que garanticen acceso al agua, como el tener en cuenta la parte hidrológica, así como las interacciones del agua con la litosfera, la atmósfera y la biosfera. Pero además, se interesa también y de manera singular por las interacciones de los ríos con la sensibilidad de las personas, con la faceta más espiritual de los seres humanos. En este nivel un río no es sólo un sistema extraordinariamente dinámico que mantiene intrincados equilibrios mediante procesos ecológicos y geomorfológicos, sino que es también todos los sentimientos que evoca en los habitantes del territorio circundante, sus aportaciones a la calidad de vida de los mismos y a su conciencia de pertenencia al propio territorio. Este enfoque introduce en la gestión hídrica el derecho de las minorías a no ser expulsadas de sus territorios históricos, y el derecho de las generaciones futuras a disponer y disfrutar del patrimonio hidrológico.
IIIb. Discusión en cada grupo con su propia visión sobre un caso práctico, como lo resolverían (y con qué condiciones) y por qué. Tras acordar una postura común, designaron un portavoz. El caso práctico es el siguiente, sacando datos de nuestro conocimiento por el trabajo de ESF en la zona y también de aquí:
CASO PRÁCTICO. LAGO DE APANÁS, NICARAGUA.
Se trata de una zona montañosa en el norte de Nicaragua, donde hay un valle perteneciente a la comunidad indígena del lugar, con un gran potencial hidroeléctrico por poderse hacer distintas caídas de agua con mucha diferencia de alturas. En el área (50 km2) viven 1000 familias (unas 5000 personas) entre indígenas y colonos establecidos de forma permanente (estos últimos en situación de tenencia de tierras irregular, ya que la mayoría son ocupaciones). El clima de la zona es bastante húmedo y a la gente no le falta agua superficial más que en épocas puntuales de sequía (1 mes al año), que entonces usan algunos pozos. No tienen electricidad, y el agua no es de buena calidad (sedimentos).
Los estudios indican que podría ser un lugar idóneo para generar gran parte de la energía eléctrica del país e incluso exportar, reduciendo así la dependencia de combustibles fósiles y generando divisas para el país. Además sería una fuente segura de agua que regularía los caudales de 3 ríos de cuencas distintas.
Sería una serie de 3 presas, la mayor de 48 m de altura, con un gasto equivalente a todo el presupuesto del país para infraestructuras durante 4 años, si bien hay la posibilidad de financiarlo a través del Banco Mundial y ofertar la obra a empresas extranjeras.
IIIc. El portavoz de cada grupo salió a la palestra y explicó la postura del grupo ante el resto de los asistentes, que se fueron situando en el grupo que le convencía más (incluso cambiando de grupos según avanza el debate). El debate, no necesito decirlo, fue feroz...
IIId.Reflexión a partir del agua como derecho humano y necesidad.
Una concepción puramente materialista de la vida nos lleva a un modelo de gestión hidráulico, al servicio de un productivismo falto de cualquier tipo de reflexión. Sin embargo, una vez nuestras necesidades básicas de alimentación y bebida han sido satisfechas (en esto incidía mucho Jáuregui en una charla que impartió en A Coruña precisamente esos días, que es antes beber que “los pajaritos” en relación a la protección de la biodiversidad), los seres humanos tenemos otro tipo de necesidades, espirituales pero igualmente legítimas, que el puro desarrollo económico no puede satisfacer. Bajo este punto de vista, los ríos no son sólo un recurso aprovechable en actividades económicamente productivas, sino también unas enormes fuentes potenciales de bienestar y un invaluable patrimonio natural y cultural. Los ríos son también todo lo que evocan y representan para las gentes de los territorios de los que forman parte.
Entonces ¿cambiaría vuestro punto de vista si esto implicara cubrir necesidades básicas? ¿Qué necesidades básicas?
III.e. Estado actual del caso Lago Apanás.
Se construyó con el préstamo del Banco Mundial (18 de Agosto de 1962 y terminó el 17 de enero de 1965), en su nivel normal con 58 Km. cuadrados y un volumen de almacenamiento de 440 millones de metros cúbicos. Tuvo un costo mucho mayor del presupuestado. Defensores del proyecto resaltan que cabe indicar que del uso de sus aguas reguladas para producir energía, este sirvió y sigue sirviendo para alimentar a la población ribereña; ya que el pescado es una fuente importante de alimento barato. Alrededor de 1964, el Ministerio de Economía, en ese entonces, en conjunto con la Gerencia General de Construcción, sembraron en el lago de Apanás 150,000 crías de Pejerrey, que se multiplicaron en tal forma que para pescar, sólo se necesitaba el anzuelo, sin carnada. En realidad esto fue un desastre ecológico ya que arrasó con el resto de las especies autóctonas. Tiene una capacidad instalada de 50MG con dos unidades generadoras, produciendo anualmente una energía de 240 GW/H, representando el 23% de la energía eléctrica que se produce en el país (por una empresa pública llamada HIDROGESA que luego la vende subvencionada por el estado a FENOSA, y que no distribuye a muchos de los pueblos que rodean el lago), fue declarado sitio RAMSAR (con 226 hectáreas, reconocido el 8 de noviembre del 2001).
Con el activo apoyo del Banco Mundial (BM), más de 45.000 grandes presas fueron construidas durante la segunda mitad de ese siglo, alcanzándose en los años 70 un ritmo de entre dos y tres nuevas grandes presas por día en el mundo. Sin embargo, en la década de los 80 se reduce el ritmo de construcción y se abren claros signos de crisis en el modelo, especialmente desde los Estados Unidos (EEUU) y Europa.
Hoy en día ya está fuera de su vida útil, y no se le ha dado mantenimiento ni se promocionó la reforestación y buenas prácticas de los ríos que vierten a él, con lo que tiene muchos sedimentos. Además su paisaje ha hecho muy apetecible para compradores potenciales de tierra (muchos de ellos extranjeros) para hacer condominios de casas, debido además al bajo precio del terreno (que teóricamente era de la comunidad indígena). Intentaron privatizar los recursos hídricos en los últimos años, con lo que se prohibiría el acceso a la orilla en la mayor parte de su perímetro, convirtiéndolo en una especie de playa privada (como ya hay muchos casos). El rechazo de la comunidad indígena (a quien se le expropió en su día pero que sigue teniendo escrituras reales de la época de los españoles) y el resto de habitantes de la zona está evitándolo, por el momento.
Hoy día se plantea hacer uno aun mayor, bastante cerca, el proyecto COPALAR, ante la oposición frontal de todos los habitantes de la zona (incluidas autoridades locales).
IV. Claves en la nueva cultura del agua, tanto soluciones como problemas para ponerlas en práctica.
Se dividieron en dos grupos los asistentes y uno aportaba soluciones y conceptos de la Nueva Cultura del Agua y el resto problemas para ponerlas en práctica o condicionantes bajo los que no se podría o sería complicado ponerla en práctica.
V. Declaración europea por una Nueva Cultura del Agua.
Se realizó una presentación sobre el documento de la declaración europea por una Nueva Cultura del Agua con conceptos de derecho humano al agua que ISF trabaja hace años y de lo que cuenta con distintas publicaciones y material.
Niveles de prioridad:
Agua para la vida
Agua para actividades de interés general
Agua para el crecimiento económico (ahora mismo más del 50% de la extraída de ríos y acuíferos)
VI. Cierre.
Adivinanza. Esta canción ¿qué os evoca (click en el enlace y escucha con ojos cerrados)?¿cómo la titularías? En el podcast aparece el título original y su explicación.
20 abr 2011
Outra subvención entregada!
Pois hoxe entregouse outra subvención, a de Entidades de Acción Voluntaria, despois dunha semana intensa de formulación e con 4 días de antelación!!! creo que esto é histórico en ESF.. pero aí non quedan os fitos históricos, xa que estuvo en todo momento coordinado cunha recén vogal de voluntariado aterrizando no posto, leva menos dun mes e por encima estando a 2.500 km!! con xente formulando en 3 paises diferentes:
- Honduras (Carmen),
- Alemaña (Chelo)
- España, e aqui tamén tiñamos a nosa dispersion:
Ourense (Laura)
Ferrol (Angeles e Lorena)
Lugo (Anxo)
Santiago (Patricia)
Coruña (Paola e Sergio)
e incluso Angeles formulaba cando viña da rehabilitación, con Laura en medio da vorágine de cambiar de país de residencia e de traballo, Alicia con gastrointerite e outros cando o curro, estudios, practicas ou demais obrigas nolo permitían... e sen esquencer aos contratados que aínda nas súas vacacións botaron unha man ou dúas.. e podía ser máis dificil??? si, porque non deixamos as nosas responsabilidades que como grupo tiñamos na comisión PCR, dado que estivemos en todas as comisións de selección, lendo uns 50 CV cas súas correspondentes cartas de presentación...
para min é un orgullo pertencer a un grupo con semellante capacidade de compromiso e traballo!!! Alguén dubida que con xente así poidamos cambiar o mundo! :-)
Agora vacacions!!!!!!!!!!
P.D. e xa está subida a intranet toda a formulación!!! porque cando se fan as cousas, hai que facelas ben...
Os alumnos do Curso de TCpDH opinan: ¿Que foi o mellor e que o peor do curso?
Os alumnos e alumnas deixáronnos as súas valoracións sobre as cousas máis positivas e as máis negativas da última edición do curso.
Aí vos van!
O peor....
- Os horarios
- Moi intenso
- Moitas actividades prácticas
- Non se cumplen os tempos das charlas
- Demasiados traballos
- Esíxese puntualidade e a organización non o cumple
- Retraso para comer: non da tempo
- Os domingos pola mañá
- Algunhas charlas moi pesadas
- Os casos prácticos ás últimas horas o sábado: estase moi canso despois de tantas horas
- Dúas fins de semana tan separadas: rotura de continuidade e da formación de “grupo”
- Descansos moi curtos
- Moi concentrado: profundízase o xusto en pouco tempo
- Pouco tempo para algunhas charlas
- Moito uso do power point
O mellor....
- Organización implicada/integrada cos participantes
- Varias charlas curtas e non unha longa
- Coñecer xente interesante
- Ambiente positivo e relaxado
- Participación
- Compañeiros
- Dinámicas
- Dinámica IAP
- Temática variada
- Variedade dos poñentes
- Calidade dos poñentes
- Almorzo
- Temas de actualidade
- Aprender cousas novas e diferentes puntos de vista, así como da experiencia dos poñentes
- O primeiro fin de semana
- Horarios
- Ameno
- Moi interesante
- As aportacións persoais
- Boa combinación entre clases prácticas e teóricas
-
-
17 abr 2011
De ESF e coches...
ESF e o seu voluntariado lémbranme a un coche (eléctrico cargado con electricidade procedente de enerxías renovables en baterías totalmente reutilizables, claro ;-D).
ESF é unha ferramenta para o cambio, igual que o coche é unha ferramenta para transladarnos (aínda que ás veces se lle dé máis importancia á ferramenta que ao obxectivo, o cal soe ser un problema, tanto no caso dos coches como no das organizacións...). A súa enerxía é o voluntariado finalista e formado, que se retroalimenta e se autodesenvolve (por medio de non se sabe qué extranas reaccións socio-químicas...).
E si, ESF (e en xeral as organizacións) tamén ten marchas. En ESF poderían ser:
Extraído do flickr de norolan
- Primeira: onde se trata de reforzar a base social, mellorar a súa formación e apóstase moito por formación interna, tertulias e organización xa de pequenas actividades externas.
- Segunda: onde se empeza a ser máis ambicioso coas actividades externas e comeza o traballo en redes con pequenas participacións puntuais.
- Terceira: empezan as preguntas, por que facemos o que facemos? onde queremos chegar? como queremos facelo, vale todo? Empeza a falarse de certos plantexamentos filosóficos e estratéxicos. Aumenta a visibilidade das accións externas, que son máis ambiciosas e se interacciona máis con outros axentes sociais (redes, universidades, outras ONG, etc.).
- Cuarta: esforzo en ter unha planificación estratéxica compartida e revisable, impulso de novos nodos xeográficos e sociais que acompañen a esa visión estratéxica e salto de calidade das accións.
- Quinta: fortalecemento da visión estratéxica, revisión e medición de impactos. Debate e repensamento. Accións de calidade e máis traballo en rede.
- Sexta (como un bólido): espiral de mellora continua. Accións medidas de impacto sobre públicos cada vez maiores pero dentro dun ámbito no que se é referente. Referentes tamén nunha grande rede con diversos axentes sociais para lograr a transformación social.
A marcha atrás non existe, aínda que si é tan importante o saber reducir de marcha cando non se ten "enerxía" suficiente (para que non "se nos quede" ou "se achique" o coche) como atreverse a subir de marcha cando hai moita enerxía (e se nos revoluciona demasiado o motor, que pode gripar se non aumentamos a marcha). E tamén son importantes os períodos de punto morto de transición entre marchas (para meter ben a seguinte marcha e que non "rasque") ou os cambios de marcha nos momentos en que a cousa se pon máis "costa arriba"...
Que pensades da metáfora? En que marcha credes que estamos?
Extraído do flickr de Jelene
ESF é unha ferramenta para o cambio, igual que o coche é unha ferramenta para transladarnos (aínda que ás veces se lle dé máis importancia á ferramenta que ao obxectivo, o cal soe ser un problema, tanto no caso dos coches como no das organizacións...). A súa enerxía é o voluntariado finalista e formado, que se retroalimenta e se autodesenvolve (por medio de non se sabe qué extranas reaccións socio-químicas...).
E si, ESF (e en xeral as organizacións) tamén ten marchas. En ESF poderían ser:
Extraído do flickr de norolan
- Primeira: onde se trata de reforzar a base social, mellorar a súa formación e apóstase moito por formación interna, tertulias e organización xa de pequenas actividades externas.
- Segunda: onde se empeza a ser máis ambicioso coas actividades externas e comeza o traballo en redes con pequenas participacións puntuais.
- Terceira: empezan as preguntas, por que facemos o que facemos? onde queremos chegar? como queremos facelo, vale todo? Empeza a falarse de certos plantexamentos filosóficos e estratéxicos. Aumenta a visibilidade das accións externas, que son máis ambiciosas e se interacciona máis con outros axentes sociais (redes, universidades, outras ONG, etc.).
- Cuarta: esforzo en ter unha planificación estratéxica compartida e revisable, impulso de novos nodos xeográficos e sociais que acompañen a esa visión estratéxica e salto de calidade das accións.
- Quinta: fortalecemento da visión estratéxica, revisión e medición de impactos. Debate e repensamento. Accións de calidade e máis traballo en rede.
- Sexta (como un bólido): espiral de mellora continua. Accións medidas de impacto sobre públicos cada vez maiores pero dentro dun ámbito no que se é referente. Referentes tamén nunha grande rede con diversos axentes sociais para lograr a transformación social.
A marcha atrás non existe, aínda que si é tan importante o saber reducir de marcha cando non se ten "enerxía" suficiente (para que non "se nos quede" ou "se achique" o coche) como atreverse a subir de marcha cando hai moita enerxía (e se nos revoluciona demasiado o motor, que pode gripar se non aumentamos a marcha). E tamén son importantes os períodos de punto morto de transición entre marchas (para meter ben a seguinte marcha e que non "rasque") ou os cambios de marcha nos momentos en que a cousa se pon máis "costa arriba"...
Que pensades da metáfora? En que marcha credes que estamos?
15 abr 2011
Presenza VII Xuntanza Tecnolóxica en Ferrol
Boas!!!
Como sabedes os pasados xoves e venres 7 e 8 de abril tivo lugar en Ferrol a VII Xuntanza Tecnolóxica Empresa-Universidade na Escola Politécnica de Ferrol (onde se estuda enxeñería naval e industrial) onde o obxectivo principal era establecer unha relación máis profunda e interactiva entre estudantes e as entidades participantes. Ademais cabe salientar que estes stands se complementaron con charlas e mesas redondas onde entre outras cousas debatiuse sobre a viabilidade da enerxía nuclear en España.
Toda esta información podédela etopar máis ampliada na súa páxina web
A información que máis difundimos foi a convocatoria de PCR, en que consiste o proxecto de desenvolvemento que se está a levar en Honduras e que estamos cós brazos abertos a entrada de calquera voluntario/a novo/a independentemente da súa titulación (ou ausencia dela) xa que facemos Enxeñería pero non somos todos/as enxeñeiros; aínda que neste caso dado a temática e a localización da Xuntanza vai ser que eran poucas os/as non técnicos que foron botar unha ollada. Neste senso creo que debería facer unha reflexión blogueira sobre o comportamento da xente, máis incipientemente nas persoas desempregadas ou que están a piques de rematar a carreira que semella que están a vivir nun estado anímico de altos e baixos e de dosorientación (cousa que para os tempos que corren é bastante normal e comprensible) que lles incita a procurar saídas dando paos de cego/a xa que non saben ben o que queren nin que o que lles vai a deparar o futuro; e ese estado de permanente tensión móstrase claramente cando un voluntario/a se te achega todo convencido de que quere ser voluntario/a cós ollos vidrosos coa ilusión e alegando que as horas pasan máis lentas e que hora dun cambio, pero daslle o teu correo para poder quedar un día e falar con máis calma e nunca máis volves a saber nada máis del/ela. É como unha radiografía da sociedade onde sabemos cales son os problemas pero moi poucos/as inciden realmente na súa solución, esa pasividade latente, esa frustración coa que moitos/as non nos afixemos a convivir. Como abordar a estes/as novos/as voluntarios/as potenciais sería unha cuestión de debate, se sería necesario empregar novas estratexias ou outros contidos. En moitas organizacións á hora de captar voluntariado fan referencia aos posibles efectos terapéuticos que ten esta práctica (sentirse útil, apoiado/a, favorece a interacción, o autocoñecemento...) e non sólo para acadar un maior número de voluntarios/as senón para que a xente sexa máis receptiva á nosa filosofía e aos obxectivos que pretendemos alcanzar, que nos apoien aínda que estean fóra; para que nos coñezan e recoñezan, falar o mesmo idioma que a xente da rúa e non ser unha organización que debate cousas efímeras (dende o punto de vista externo a ESF) que empregan vocablos longuísimos, senón un reflexo da sociedade e que interacciona con ela. Hai que achegarse á poboación porque nós falamos e eles/as falan en diferentes idiomas, con outros termos pero ao fin e o cabo a esencia é a mesma; os problemas máis grandes ou pequenos (ou incluso xigantescos como acontece no Sur) teñen solucións semellantes. Temos que pararnos a pensar se o que queremos realmente é obsesionarse para acadar un traballo para logo fundir ese cartos en consumo (canto máis cartos máis consumo: Viva Marinera City!!), vivir para consumir, para gastar... somos felices así? plantexarse cara onde imos e cales son os límites é esencial. Quizais habería que cambiar o discurso e un/unha PCR en vez de falar sobre a mala situación socioeconómica do país X (que tamén) debería de centrarse na felicidade plena que sentiu, a compañía, a verdadeira amizade, a ausencia de ambición, a inocencia, vivir o presente e non o futuro... todo o que che transmite esas comunidades onde traballamos e que en moitas ocasións se califican de parvos, analfabetos, machistas... que adoitan ser negativos e que transmiten a persoas que non teñen nin a maior idea do que alí acontece unha idea deformada ou trabucada do que vivimos.
En referencia a este punto e a modo de exemplo teño que falar daquel xornalista do Mundo que escribía todo cheo que os haitianos/as o mellor que lles podía pasar era morrer xa que a súa vida non tiña sentido no medio desa pobreza da que son incapaces de saír, porque non se saben organizar dende que deixou de ser colonia francesa. En cambio Xapón era un pobo intelixente e organizado cun estado de benestar e que non están acostumados/as a sufrir por elo non merecían a súa desgraza. (Non atopo o vídeo pero saíu en varios programas e telexornais). Este argumento chámase Darwinismo Social onde se defende que os/as máis pobres e débiles deben perecer para que os máis ricos/as, fortes e poderosos/as o sexan máis aínda e que en moitos puntos se asemella ao Neoliberalismo que cada vez é máis acusado no noso país. É preciso facer contra a estas voces que promoven o odio, o racismo e as desigualdades sociais por consideralas naturais; este discurso aínda que para nós sexa aberrante está cada vez máis presente nos programas electorais de partidos políticos. Hai que paralo, non podemos permanecer impasibles o que na realidade está a acontecer.
Despois de esta "expasión" que me deixou coma nova quero destacar que a organización da Xuntanza foi moi boa, a páxina web onde se atopan os datos precisos, a coordinación entre os/as voluntarios/as xa que a resposta as nosas dúbidas foi inmediata e a difusión non tanto nos mass media como "xerarquía política" xa que se achegou o alcande moi receptivo e sonrinte, facendo preguntas.
Aí vos van unhas fotiños:
11 abr 2011
Dando a coñecer a nova Xunta Directiva de ESF Galicia
Despois da celebración da última Asamblea Xeral o 28 de marzo de 2011, produciuse unha renovación parcial de cargos na Xunta DIrectiva de ESF Galicia. A nova composición é a seguinte:
- Inés Mera Rico. Presidencia
- Anxo González Peña. Vicepresidencia
- Marta Leira Lamas.Tesourería
- Sabela Pan Taboada. Secretaría
Vogalías:
- Juan Domingo Quintela Vázquez. Accións no Norte (AN)
- Andrés Estévez Costas. Grupo de Sistemas da Información e Comunicación (GSIC)
- Santiago Girón Xesteira. Planificación Estratéxica (PE)
- Marta Sara Santidrián Yebra-Pimentel. Programas Internacionais de Cooperación ao Desenvolvemento (PICD)
- Chelo Revilla Nebreda. Voluntariado
Etiquetas:
comunicación,
Vida Asociativa,
video,
Xunta Directiva,
xuntanza
10 abr 2011
Todo o bo remata: Fin do curso de TCPDH en Santiago
Hoxe rematou en Santiago a VI edición do curso de "Tecnoloxía e cooperación para o desenvolvemento humano", unha edición caracterizada polo bo rollo e compañeirismo que se podía respirar no ambiente (a pesares das intimidantes intervencións dalgún que outro organizador/a chung@....) e pola gran implicación dos alumnos dentro das charlas dando a súa opinión e favorecendo o tan enriquecedor debate.
Por isto, énchenos de orghullo e satisfación o feito de que tanto os alumnos como os propios organizadores o pasásemos tan ben aprendendo, porque esa é a única maneira. Só relacionándonos cos que temos ao lado, compartindo as nosas ideas, debatindo e, en definitiva, pasándoo ben podemos aprender! (hai que ver como nos influíu a charla de Educación para o desenvolvemento e o tan claro que nos quedou que hai que rachar co desfasado modelo de ensino bancario!).
Por último, non nos podemos esquecer dun dos mellor
es momentos do curso, tanto pola ampla temática tratada, como polas sinerxias establecidas, sen esquecer tódalas dinámicas realizadas, é dicir, a cea de clausura!
Nela, ademais de contar con membros de ESF, tivemos o placer de compartir mesa e incluso banco cun importante número de alumnos, que de bo grado celebraron connosco o fin do curso e nos fixeron ver como todo o traballo (feito e por facer
) se ve máis que compensado ao remate destas xornadas.
Así, só nos queda dar as grazas a todos os que fixeron posible que esta sexta edición tivera lugar, tanto aos alumnos, como aos poñentes, como aos organizadores e como a todo aquel que aportou o seu gran de area pra que isto saira adiante.
7 abr 2011
Resumo blogueiro mensual: marzal de 2011
CONTIDOS
* Blogue de Vida Asociativa
* Blogue Nicaragua
* Blogue Honduras
* Blogue materia de cooperación da UDC
* Outros recursos 2.0 de ESF Galicia
* Outros blogues ISFeros
* Outros enlaces de interese
* Novas publicacións en papel
* E no próximo mes ...
* A ESFrase do mes
BLOGUE DE VIDA ASOCIATIVA
En marzal comezou o movemento da saiba e da natureza, e como non, tamén da vidilla no pequeno mundo no que ESF está inmerso.
Podemos contar dende interesantes e animados debates con diversos puntos de vista (que podedes continuar se queredes, facendo comentarios) sobre a A Lei de Augas de Galicia así como da Financiación e o Autofinanciamento das ONG.
No que toca ás interioridades máis profundas da Asociación temos a celebración da Xuntanza e algunhas reflexións e profundizacións no proceso de planificación estratéxica no que estamos inmersos, así como a presentación da memoria de ESF 2009 e diversos cambios na Xunta Directiva no que respecta á Vogalía de Voluntariado e á fervorosa actividade do grupo SensiCom-Compos
No que respecta a celebracións e actividades puidemos asistir ó comezo do VI Curso de Cooperación e Tecnoloxía para o Desenvolvemento Humano en Santiago e Lugo (felicidades para todos os compañeiros implicados en tan ardua tarefa), á celebración como ven sendo habitual do día Mudial da Auga (este ano con algo máis de chascarrillo), a participación de ESF-Ourense no Día Internacional da Muller e a realización de distintas actividades na Coruña con motivo do Mes da Sustentabilidade.
BLOGUE NICARAGUA
No mes de marzal poderedes encontrar a primeira entrega da entrevista que ESF fixo a don Carlos e don Silvio, os técnicos da nosa coparte FIDER, para así coñecer un pouquiño máis o programa "Fortalecemento das capacidades das comunidades da microcunca do Río Sasle para unha xestión sostible dos recursos naturais".BLOGUE HONDURAS
Este mes estivo cheo de actividade. Por un lado podemos atopar as diferentes accións que se están a desenrrolar en Honduras, enmarcadas dentro dos proxectos que ESF está a executar no país. Héctor, un alumno da Universidade de León que estivo a facer prácticas de cooperación con nós, foi o encargado da realización dunha capacitación teórico-práctica sobre topografía para a Acaldía de Marcovia.Tamén en Marcovia comezou a sensibilización ambiental relacionada coa mellora da sostenibilidade da xestión dos recursos hídricos a nivel local, mediante capacitacións, campañas e educación ambiental. Se comezaron a establecer os primeiros contactos con as Universidades Hondureñas que traballan en temas de Tecnoloxías de Información Xeográfica (TIX), Software Libre (SL) e/o Ordenación Territorial, para conseguir no futuro posibles colaboracións neste eido.
No final do mes tivo lugar a capacitación sobre o uso de gvSIG 1.10 na que participarán o persoal técnico de CODDEFAGOLF e da Alcaldía de San Lorenzo.
Continúase a construcción de letrinas de cierre hidráulico. O pasado 22 de Marzo celebrouse o Día Mundial da Auga, e fixose un concurso de debuxo nas escolas de San Francisco de Coray para que os nenos expresen a sua relación co recurso hídrico e o ambiente, e un foro da auga onde asistiron todas as xuntas de auga do municipio de Marcovia, o SANAA, o CESCO, o SERNA e promotores da saúde.
Ademáis, é importante destacar este mes que a nosa contraparte CODEFFAGOLFF celebrou o seu 23 aniversario,e para iso organizou un evento no que se repasou a historia da organización, se espuxo os traballos que están realizando actualmente, e trataronse temas de actualidade como a crise e a minería en Honduras.
Tamén cumpre dicir que ESF conta con un novo técnico local, Lorenzo Olivas, para principalmente dar apoio ás contrapartes no gvSIG Fonsagua y en el PGIRH en general, e que abriuse a convocatoria do Programa de Coñecemento da Realidade 2011 e que para solicitar praza teredes ata o próximo día 11 de Abril.
BLOGUE DA MATERIA DE COOPERACIÓN DA UDC
Como xa sabedes, o mes pasado comezara un ano máis (e xa van 11) o curso de “Introducción á Cooperación para o Desenvolvemento”.Neste blogue en marzal poderedes atopar unha breve explicación dos contidos tratados na segunda, terceira, cuarta e quinta sesión, como foron o Software Libre, Banca Ética, Comercio Xusto e Consumo Responsable ou Habitabilidade Básica. Estades todos invitados as charlas que queirades, podedes ver o programa no blogue.
OUTROS RECURSOS 2.0 DE ESF GALICIA
- Páxina de Facebook de ESF Galicia. Creada o 24 de xullo e conectada directamente ao twitter, para ampliar as canles de comunicación e información. Búscaa!
- Wiki de ESF Galicia. En migración. Pretende ser unha ferramenta para coñecer mellor como funciona ESF Galicia, os seus distintos grupos, e ter un acceso fácil a diversos recursos necesarios para o funcionamento do día a día da asociación. Todo o que sempre quixo saber e nunca se atreveu a preguntar...
- Twitter ESF Galicia. É un canal para que os que querades estedes puntualmente informados do que está a maquinarse en ESF, e con comentarios e noticias relacionados con cambio social e desenvolvemento que vaian surxindo. Seguídeo!! Neste mes houbo un crecemento importante de seguidores e seguidos.
- Slideshare ESF Galicia. Creado en maio, ahí podedes ver algunhas presentacións sobre temáticas de interese de ESF.
- DESTACADO: Blogue de Enerxías, estos meses estiveron coa organización dunhas xornadas sobre Enerxía e Cooperación en Vigo, que xa se poden ver na televisión da UVigo.
- Blog de Proxectos de El Salvador como mostra dos proxectos que se fixeron entre 2004 e 2008 colaborando con ESF Catalunya, que se pecha colgando o informe de avaliación dos proxectos executados.
- Grupo de Facebook de ESF Galicia.
- Album de ESF Galicia, onde podes ver e colgar fotos das actividades de ESF.
- Canal youtube de ESF Galicia, con algúns vídeos que non vos podedes perder.
- Podomatic de ESF Galicia. Onde se van colgando diversas entrevistas ou participacións de ESF na radio e outro material sonoro xenerado.
- Delicious de ESF Galicia. Xestor de enlaces web, de momento usado só para recopilar as aparicións de ESF Galicia en medios de comunicación dixitais.
OUTROS BLOGUES ISFEROS
- Proxectos en Sahara. Iniciado por ESF Galicia, pero que agora xa é patrimonio de todo ISF, sendo "alimentado" por membros de Galicia, Aragón, Asturias, Castilla-León, etc.
- ISF Telecos, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingeniería de Telecomunicaciones de Madrid.
- ISF Aero, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingeniería Aeronáunica de Madrid.
- ISF Caminos, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingeniería de Caminos de Madrid.
- ISF Geominas, de ISF ApD. Blog do grupo universitario da Escuela de Ingenieros de Minas de Madrid.
- Grupo universitario de Ciudad Real, de ISF ApD. Blog do grupo universitario de Ciudad Real.
- ESF Catalunya. Blog corporativo dos compañeiros de ESF Catalunya.
- ESF Catalunya en El Salvador.
- ISF Andalucía en Perú
- ISF Andalucía en Kenia
- ISF Asturias en Angola
- ISF Asturias, sección xuvenil
- Twitter de ISF Asturias
- Twitter de ISF ApD
- Grupo de Facebook Federal de ISF
OUTROS ENLACES DE INTERESE
Auga
El camino para la gestión pública y participativa del agua
Honduras. Ya no hay agua para todos
Revista Es Posible. Especial Alianza por el Agua
Comunicación para o (como) desenvolvemento
Una Agenda 21 para la prensa alternativa (valería tamén para os movementos sociais?)Vídeo 2.0: del deseo de notoriedad a la aportación de valor
Twitterrevolución
Agencia latinoamericana de información
Comunicando para la Solidaridad y la Cooperación. Cómo salir de la encrucijada
Consumo responsable
“La guasa es tan poderosa como el miedo”Acerca del documental Comprar, Tirar, Comprar
Los proyectos que ponen la economía al servicio del ser humano no deben ser abandonados al libre mercado
Revista 'Soberanía alimentaria, biodiversidad y culturas'
Cooperación e ONGD
Entre una pequeña y una grandeOportunidades de mecenazgo.org
Educación para o desenvolvemento
Los pinceles de Artemisia: ¿Cómo se enseña la igualdad de género?Iniciativas
Soluciones prácticas, tecnología desafiando la pobreza (antigua ITDG).ATOL (Accompagnement méthodologique des initiatives de développement) (ONG belga inicialmente especializada en tecnología y cooperación que ha ido derivando a apoyo a iniciativas de economía social)
Lanzanos.com
Thawra, denuncia y derechos humanos en el Sahara Ocupado
Investigación para o desenvolvemento
Universidades y Cooperación al Desarrollo: reflexiones de urgencia en perspectivaMundo
José Bono en Guinea Ecuatorial. Declaraciones, inversiones y otras mentirasEl Acuerdo Comercial UE-Marruecos es ilegal, inmoral, desigual e insostenible
Políticas e modelos de desenvolvemento
Viendo la vida pasarEnergía limpia: ¡Ayuda a limpiar el Banco Mundial!
Federación Española de Municipios y Provincias, comisión de cooperación (datos de cooperación descentralizada)
La cooperación al desarrollo y el desarrollismo
DESARROLLO, SUBDESARROLLO, MALDESARROLLO Y POSTDESARROLLO
Sensibilización
“Qué penita nos da ahora la represión, pero bien que les vendemos armas”Coltán: Buscamos tecnología y sembramos miseria
Entrevista a Karla Lara, de Artistas y Feministas en Resistencia de Honduras “En América Latina la izquierda es demasiado masculina...
Soberanía alimentaria e desenvolvemento rural
Genetics and food doesn’t have to be just about GM: genetic markersMicrocréditos subprime
Informe sobre pobreza rural do FIDA
Vídeo. Tierras de Tralapanda, el sueño de la ocupación rural. 41min 59seg
Tecnoloxías da Información e Comunicacións (TIC)
Tomando conciencia del software libre en organizaciones del tercer sectorLAS MUJERES, CON MENOR PARTICIPACION. La digital, otra brecha
Vídeo 2.0: del deseo de notoriedad a la aportación de valor
Tecnoloxía para o desenvolvemento humano
NOVAS PUBLICACIÓNS EN FÍSICO
-CD. As entidades locais galegas perante un mundo desigual e inxusto. Influir no global desde o local. FONDO GALEGO DE COOPERACIÓN.
-Os Bolechas queren saber...que se fai co lixo que chega ao Complexo Medioambiental de Sogama. Xunta de Galicia.
-Fogares Verdes. Caderno de auga e enerxía. ADEGA.
-Fogares Verdes. Por un nadal máis verde (ou como superar as festas do consumismo). ADEGA.
-Manual de Compostaxe caseira. O compost, fertilizante natural para a horta e o xardín. ADEGA.
-Mujeres, tecnología y desarrollo. HEGOA.
E NO PRÓXIMO MES ...
1 de abril: Día Mundial da Educación
7 de abril: Día Mundial da Saúde
7-8 abril: VII Xuntanza Tecnolóxica Empresa-Universidade na Escola Politécnica do Campus de Serantes, Ferrol
8-10 abril: Feira de Asociacións na praza da Soidade en Lugo
8-10 abril: 2º e derradeiro fin de semana do Curso de TpDH en Compostela
8-10 abril: 2º e derradeiro fin de semana do Curso de TpDH en Compostela
9 de abril: Asemblea Xeral da Coordinadora Galega de ONGD
11 de abril: Peche do prazo para solicitar praza no Programa de Coñecemento da Realidade
11-15 abril: Mes da sustentabilidade na facultade de Ciencias da Educación, Campus de Elviña A Coruña
12 abril: Charla na materia de introducción a cooperación A Coruña. Problemas para o desenvolvemento en África. O conflito Somalí. Roberto Mansilla Blanco (IGADI)
15 de abril: Día do Neno
17 de abril: Día Internacional da Loita Campesiña
22 de abril: Día da Terra
26 de abril: Charla na materia de introducción a cooperación A Coruña. Axuda en Emerxencia. Francesc Cortada Hindersin (ONG – Intermón Oxfam)
26 de abril: Charla na materia de introducción a cooperación A Coruña. Axuda en Emerxencia. Francesc Cortada Hindersin (ONG – Intermón Oxfam)
28 de abril: Día Mundial da Seguridade e Saúde no Traballo
28 de abril: Resolución do concurso de postais de ESF Galicia
Para máis info sobre cursos e eventos consultade a Axenda Solidaria da Coordinadora Galega de ONGD
A ESF-RASE DO MES
Non podemos solucionar os problemas pensando do mesmo xeito que cando os creamos.Albert Einstein
6 abr 2011
Participación na VII Xuntanza Tecnolóxica Empresa-Universidade
Boas de novo!!
Este xoves e venres 7 e 8 de abril ESF estará presente cun stand na VII Xuntanza Tecnolóxica Empresa-Universidade que terá lugar na Escola Politécnica do Campus de Serantes. Dita Xuntanza ten como fin facilitar o contacto e a interacción entre diferentes institucións tanto do mundo empresarial e organizacións sen ánimo de lucro aos/ás estudantes.
A páxina web para máis información é http://www.xuntanzatecnoloxica.com/portal/perfiles/invitado/inicio/inicio_index.php
Agardamos unha visitiñaa!!!
Este xoves e venres 7 e 8 de abril ESF estará presente cun stand na VII Xuntanza Tecnolóxica Empresa-Universidade que terá lugar na Escola Politécnica do Campus de Serantes. Dita Xuntanza ten como fin facilitar o contacto e a interacción entre diferentes institucións tanto do mundo empresarial e organizacións sen ánimo de lucro aos/ás estudantes.
A páxina web para máis información é http://www.xuntanzatecnoloxica.com/portal/perfiles/invitado/inicio/inicio_index.php
Agardamos unha visitiñaa!!!
5 abr 2011
SensiCom - Compos remodelando material: nace "Panfletiño"
Como moitos coñeceredes un dos materiais estrela que emprega o grupo de sensi no seu "kit SpS" (Sensibilización para Sáhara) e reparte en tódalas súas actividades, é o MANIFESTO de "Sabes que está a pasar no Sáhara Occidental" no cal se pode atopar información histórica sobre o conflicto e o posicionamento de ESF ó seu respecto.
Pois ben, levamos 2 anos traballando con el, pero como ben "promocionamos" a situación e causa saharaui non está estancada en feitos históricos, evoluciona, e paradóxicamente está estancada porque se non "hai follón" queda oculta á vista dos medios e polo tanto do resto da poboación.
O manifesto non pode modificarse así porque sí, polo que non o modificamos, creamos un novo "panfleto" para poder proporcionar información actualizada de todo o que segue a pasar.
Sen máis decirvos que o noso novo documento, bautizado como "panfletiño" está á vosa disposición!!
[debido a problemas técnicos non puiden subir o exemplo de panfletiño, en canto se resolban suboo]
Pois ben, levamos 2 anos traballando con el, pero como ben "promocionamos" a situación e causa saharaui non está estancada en feitos históricos, evoluciona, e paradóxicamente está estancada porque se non "hai follón" queda oculta á vista dos medios e polo tanto do resto da poboación.
O manifesto non pode modificarse así porque sí, polo que non o modificamos, creamos un novo "panfleto" para poder proporcionar información actualizada de todo o que segue a pasar.
Sen máis decirvos que o noso novo documento, bautizado como "panfletiño" está á vosa disposición!!
[debido a problemas técnicos non puiden subir o exemplo de panfletiño, en canto se resolban suboo]
4 abr 2011
Charlas Cooperación e Voluntariado no IES Saturnino Montojo de Ferrol
Boas!!
O pasado 28 de febreiro o grupo de ESF-Ferrol levamos a cabo unha charla sobre Cooperación e Voluntariado no IES Saturnino Montojo tamén de Ferrol a alumnos/as de 2º de Bacharelato. Nela se incentivou aos rapaces/as a reflexionar sobre o que é unha ONG e en que ámbitos actúan, así como a importancia que ten o voluntariado neste tipo de organizacións e as funcións que poden desempeñar en cada unha dependendo da súa filosofía e ámbitos de traballo.
Dito isto onde se fixemos fronte a numerosos esteriotipos como os que relacionan as ONGD soamente á axuda humanitaria e que a metodoloxía de traballo é asistencial. Tamén se fixeron moitas alusións, sobre todo por parte do profesorado, a pouca transparencia económica que para eles/as caracterizan as organizacións sen ánimo de lucro e que a maiorías das súas campañas para o público en xeral eran de captación de socios/as ou fondos. Sobre este último punto chegamos a conclusión que en moitas ocasións as actividades de sensibilización das ONGD chega a un grupo reducido de persoas e é por iso polo non se adoita asociar como un ámbito de traballo. Outro contrapunto que volve excesivamente simplista a súa imaxe son os medios de comunicación, en particular a televisión que da unha imaxen distorsionada da Cooperación e onde é frecuente que relacione ONGD soamente con catrástrofes ambientais ou conflitos bélicos e situacións de perigosidade para os/as cooperantes (neste ocasións contradícese a imaxe do/a expatriado/a que é considerado casi un heroe/ina coa falta de rendición de contas das organizacións para as que traballan), así como a denuncia das violacións contra os dereitos humanos ou como é no caso de xornais como ABC ou La Razón onde ven como totalmente ineficaz a Cooperación ao Desenvolvemento sen argumentar as razóns (supoño porque non se molestaron en procuralas nin analizalas).
Volvendo aos contidos da charlas para que reflexionaran entre as diferenzas entre Norte-Sur e os seus por ques mostreilles o vídeo "El Origen de las Migraciones Modernas"
Moitos/as deles/as ficaron abraiados/as e xurdiu un debate que nos levou a cavilar sobre a importancia de tracar os nosos hábitos de consumo, o do asocionismo e do voluntariado como fórmulas de presión política e de facer visible unha realidade que para o grande público é descoñecida.
Por último e través das fotos obtidas do proxecto de Nicaragua de ESF explicámoslles en que consiste un proxecto de desenvolvemento, que é imprescindible a participación das comunidades "beneficiarias" en todas as partes do ciclo do proxecto, que actividades se levaron a cabo, etc e que sobre todo que o que se pretende é empoderar as familias para que loiten polos seus dereitos.
En conclusión e a pesar de que a linguaxe empregada é moi específica, abundante e que é casi intelixible os resultados foros bos, aínda que pensamos que para a vindeira ocasión sería mellor empregar un powerpoint máis impactante visualmente para evitar o tan temido aburrimento dos/as escoitantes.
Perdoade que non haxa fotos do acto pero debido a que os/as destinatarios/as na súa maioría son menores de idade é preciso un permiso parterno/materno para que se poidan publicar.
Bicos!
O pasado 28 de febreiro o grupo de ESF-Ferrol levamos a cabo unha charla sobre Cooperación e Voluntariado no IES Saturnino Montojo tamén de Ferrol a alumnos/as de 2º de Bacharelato. Nela se incentivou aos rapaces/as a reflexionar sobre o que é unha ONG e en que ámbitos actúan, así como a importancia que ten o voluntariado neste tipo de organizacións e as funcións que poden desempeñar en cada unha dependendo da súa filosofía e ámbitos de traballo.
Dito isto onde se fixemos fronte a numerosos esteriotipos como os que relacionan as ONGD soamente á axuda humanitaria e que a metodoloxía de traballo é asistencial. Tamén se fixeron moitas alusións, sobre todo por parte do profesorado, a pouca transparencia económica que para eles/as caracterizan as organizacións sen ánimo de lucro e que a maiorías das súas campañas para o público en xeral eran de captación de socios/as ou fondos. Sobre este último punto chegamos a conclusión que en moitas ocasións as actividades de sensibilización das ONGD chega a un grupo reducido de persoas e é por iso polo non se adoita asociar como un ámbito de traballo. Outro contrapunto que volve excesivamente simplista a súa imaxe son os medios de comunicación, en particular a televisión que da unha imaxen distorsionada da Cooperación e onde é frecuente que relacione ONGD soamente con catrástrofes ambientais ou conflitos bélicos e situacións de perigosidade para os/as cooperantes (neste ocasións contradícese a imaxe do/a expatriado/a que é considerado casi un heroe/ina coa falta de rendición de contas das organizacións para as que traballan), así como a denuncia das violacións contra os dereitos humanos ou como é no caso de xornais como ABC ou La Razón onde ven como totalmente ineficaz a Cooperación ao Desenvolvemento sen argumentar as razóns (supoño porque non se molestaron en procuralas nin analizalas).
Volvendo aos contidos da charlas para que reflexionaran entre as diferenzas entre Norte-Sur e os seus por ques mostreilles o vídeo "El Origen de las Migraciones Modernas"
Moitos/as deles/as ficaron abraiados/as e xurdiu un debate que nos levou a cavilar sobre a importancia de tracar os nosos hábitos de consumo, o do asocionismo e do voluntariado como fórmulas de presión política e de facer visible unha realidade que para o grande público é descoñecida.
Por último e través das fotos obtidas do proxecto de Nicaragua de ESF explicámoslles en que consiste un proxecto de desenvolvemento, que é imprescindible a participación das comunidades "beneficiarias" en todas as partes do ciclo do proxecto, que actividades se levaron a cabo, etc e que sobre todo que o que se pretende é empoderar as familias para que loiten polos seus dereitos.
En conclusión e a pesar de que a linguaxe empregada é moi específica, abundante e que é casi intelixible os resultados foros bos, aínda que pensamos que para a vindeira ocasión sería mellor empregar un powerpoint máis impactante visualmente para evitar o tan temido aburrimento dos/as escoitantes.
Perdoade que non haxa fotos do acto pero debido a que os/as destinatarios/as na súa maioría son menores de idade é preciso un permiso parterno/materno para que se poidan publicar.
Bicos!
3 abr 2011
A primeira charla de SENSICOM no 2011: o curso TCpDH
Pois si, SensiCom-Compos xa tivo a súa primeira charla neste curso 2011.
Levámola a cabo na VI Edición do curso que EpD fai en Compos sobre Tecnoloxía e Cooperación para o Desenvolvemento Humano.
Eramos as responsables de dar a 1º charla do sábado á mañá (Participación social, sensibilización e incidencia política. O caso do Sáhara Occidental e os campamentos de refuxiados), unha tarefa moi complicada!!
Durante a charla estivemos representando ao grupo: Helena, Carmiña, Alba e máis eu.
Comezamos poñendo o vídeo da creación do grupo de sensi en Compos (feito por Chelo o ano pasado para acompañar a presentación de María e que moitos xa tivestes a oportunidade de ver! Si, o da estrella polisaria, ese mesmo!!)
Despois do vídeo presentámonos as voluntarias, en parte tamén para aproveitar de explicar, que ainda que 2 de nós si que eran enxeñeiras, outras 2 non o eramos, polo que en ESF ten cabida todo o mundo!! E explicamos tamén a fusión coa parte de Comunicación (SensiCom)
A continuación a Coordi do grupo fixo unha breve presentación do conflicto saharaui empregando información xa usada no ano anterior xunto con outra actualizada.
Esta presentación serviría para poñer en situación ós asistentes xa que tíñamos preparada unha dinámica para eles: repartidos en 3 grupos entregaríamoslles unha carpetiña, o famoso "Kit SpS" (Sensibilización para Sáhara). Nela ían o noso manifesto, o "quen somos?", un horario da Jaima do ano pasado e unha copia de 2 guías IGADI sobre Sáhara. Con todo iso tiñan que poñer en marcha unha campaña de sensibilización que dese resposta ó exercicio (totalmente inventado) que lle tocaba a cada grupo e que tamén ía especificado nun folio dentro do kit.
A diferenza entre os grupos era o "público obxetivo".
Tras un breve período de tempo no que os grupos puideron traballar dentro e fóra da aula, fíxose unha posta en común, da cal, por certo, sairon ideas interesantes!!
E como unha imaxe vale máis ca mil palabras (ou eso se di ás veces...), aquí quedan algunhas imaxes:
Levámola a cabo na VI Edición do curso que EpD fai en Compos sobre Tecnoloxía e Cooperación para o Desenvolvemento Humano.
Eramos as responsables de dar a 1º charla do sábado á mañá (Participación social, sensibilización e incidencia política. O caso do Sáhara Occidental e os campamentos de refuxiados), unha tarefa moi complicada!!
Durante a charla estivemos representando ao grupo: Helena, Carmiña, Alba e máis eu.
Comezamos poñendo o vídeo da creación do grupo de sensi en Compos (feito por Chelo o ano pasado para acompañar a presentación de María e que moitos xa tivestes a oportunidade de ver! Si, o da estrella polisaria, ese mesmo!!)
Despois do vídeo presentámonos as voluntarias, en parte tamén para aproveitar de explicar, que ainda que 2 de nós si que eran enxeñeiras, outras 2 non o eramos, polo que en ESF ten cabida todo o mundo!! E explicamos tamén a fusión coa parte de Comunicación (SensiCom)
A continuación a Coordi do grupo fixo unha breve presentación do conflicto saharaui empregando información xa usada no ano anterior xunto con outra actualizada.
Esta presentación serviría para poñer en situación ós asistentes xa que tíñamos preparada unha dinámica para eles: repartidos en 3 grupos entregaríamoslles unha carpetiña, o famoso "Kit SpS" (Sensibilización para Sáhara). Nela ían o noso manifesto, o "quen somos?", un horario da Jaima do ano pasado e unha copia de 2 guías IGADI sobre Sáhara. Con todo iso tiñan que poñer en marcha unha campaña de sensibilización que dese resposta ó exercicio (totalmente inventado) que lle tocaba a cada grupo e que tamén ía especificado nun folio dentro do kit.
A diferenza entre os grupos era o "público obxetivo".
Tras un breve período de tempo no que os grupos puideron traballar dentro e fóra da aula, fíxose unha posta en común, da cal, por certo, sairon ideas interesantes!!
E como unha imaxe vale máis ca mil palabras (ou eso se di ás veces...), aquí quedan algunhas imaxes:
1 abr 2011
Un pequeno resumo da Xuntanza en imaxes..
Foi un día intenso, pero imos intentar resumilo en imaxes.
Tras conocernos un pouco máis a nivel individual pasamos a intentar conocer ESF, os seus grupos e as súas relacions, é dicir, ver o sistema de ESF...
Empezamos cos subsistemas máis pequenos, sedes de Ourense, Ferrol, Lugo...
subsistemas periféricos, sede de Vigo...
subsistemas de subsistemas, grupo Auga da sede de Coruña...
outro sub-subsistema, grupo Agro da sede de Compos
e así obtemos o Sistema ESF
Xa nos quedaron algo máis claro cómo estamos relacionados, pero que tal ambiente se respira en ESF? Analizamos a enquisa que se lle pasou aos contratados e persoas voluntarias con record de participación, 50 persoas!!!!
Despois pasamos a avaliar a anterior planificación estratéxica, como non tiñamos indicadores tivemos que recurrir a outros métodos menos ortodoxos pero onde sairon conclusións moi interesantes. Tamén analizamos as impresións do anterior vogal de Planificación Estratéxica, con certa polémica...
E para rematar a maña, que mellor que unha choiva de ideas sobre debates, que é o que nos inquieta/preocupa en ESF?
Despois dun xantar con final moi doce, pasamos a ver as definicións dos principios, valores.
E tras un longo debate "parimos" unha nova misión!
Tras tomar folgos cun bo café de comercio xusto, pasamos a facer memoria, recente, e sacar datos...
E para finalizar, e tras unha votación dos debates máis interesantes pasamos a facer unha dinámica, o termómetro, facendo microdebates.
E así rematou a xuntanza estratéxica! con espíritu crítico... pero a xuntanza dou para máis, para ir comunicando en directo os avances (tivemos seguidores internacionais!)
durmir unha que outra sesta..
e por suposto VERTEBRAR!!!
GRACIAS LUGO!!!! fostes uns anfitrións de "lujo"
Fomos poucos pero creo que eso tamén contribuiu a que houbera un ambiente máis participativo... todo ten o seu lado positivo e seguro que a xente nova o agredeceu.
Os datos, conclusións de tanta análise e debate xa irán caendo por estos lares. E idevos preparando para outra sesión antes de que chegue o verán...
Tras conocernos un pouco máis a nivel individual pasamos a intentar conocer ESF, os seus grupos e as súas relacions, é dicir, ver o sistema de ESF...
Empezamos cos subsistemas máis pequenos, sedes de Ourense, Ferrol, Lugo...
subsistemas periféricos, sede de Vigo...
subsistemas de subsistemas, grupo Auga da sede de Coruña...
outro sub-subsistema, grupo Agro da sede de Compos
e así obtemos o Sistema ESF
Xa nos quedaron algo máis claro cómo estamos relacionados, pero que tal ambiente se respira en ESF? Analizamos a enquisa que se lle pasou aos contratados e persoas voluntarias con record de participación, 50 persoas!!!!
Despois pasamos a avaliar a anterior planificación estratéxica, como non tiñamos indicadores tivemos que recurrir a outros métodos menos ortodoxos pero onde sairon conclusións moi interesantes. Tamén analizamos as impresións do anterior vogal de Planificación Estratéxica, con certa polémica...
E para rematar a maña, que mellor que unha choiva de ideas sobre debates, que é o que nos inquieta/preocupa en ESF?
Despois dun xantar con final moi doce, pasamos a ver as definicións dos principios, valores.
E tras un longo debate "parimos" unha nova misión!
Tras tomar folgos cun bo café de comercio xusto, pasamos a facer memoria, recente, e sacar datos...
E para finalizar, e tras unha votación dos debates máis interesantes pasamos a facer unha dinámica, o termómetro, facendo microdebates.
E así rematou a xuntanza estratéxica! con espíritu crítico... pero a xuntanza dou para máis, para ir comunicando en directo os avances (tivemos seguidores internacionais!)
durmir unha que outra sesta..
e por suposto VERTEBRAR!!!
GRACIAS LUGO!!!! fostes uns anfitrións de "lujo"
Fomos poucos pero creo que eso tamén contribuiu a que houbera un ambiente máis participativo... todo ten o seu lado positivo e seguro que a xente nova o agredeceu.
Os datos, conclusións de tanta análise e debate xa irán caendo por estos lares. E idevos preparando para outra sesión antes de que chegue o verán...
Suscribirse a:
Entradas (Atom)